j0rgz Skrevet November 19, 2013 Share Skrevet November 19, 2013 Hei, jeg lurte på om hvordan jeg får mere bunndrag. Ganske lite bunndrag så jeg har lyst på litt mere, er det noen som vet hvordan jeg får det til om det går? Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet November 19, 2013 Share Skrevet November 19, 2013 Kompressor eller bytt motor. Kan være slapp vanos el. også, men 520 har ganske dårlig bunndrag. Har prøvd 520 før og har selv 525. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0rgz Skrevet November 20, 2013 Forfatter Share Skrevet November 20, 2013 Ah Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0rgz Skrevet November 23, 2013 Forfatter Share Skrevet November 23, 2013 Er det ikke noe annet som fungerer?:s Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet November 23, 2013 Share Skrevet November 23, 2013 520i er late greier ja! Kan jo ha på turbo, men vil vel heller lønne seg å bytte motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet November 23, 2013 Share Skrevet November 23, 2013 Motorbytte blir best i dette tilfellet. Da anbefaler jeg å gå for noe ordentlig som 530 (hvis det finnes i e39?). Bytt over alt og få det godkjent i vognkortet, da kan du gjøre rundt med god samvittighet. Hvis ikke har du alltid ESS Tuning som kan fikse deg en kompressor Men det koster en god del penger (50-60 tusen ish). Er like greit å ta et motorbytte da etter min mening . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet November 23, 2013 Share Skrevet November 23, 2013 Med tanke på at du har rekkesekser fra før av, så er vel 528 mest optimalt med tanke på plass og vekt iforhold til bilens totalvekt og godkjenning Kompis av meg bygde om 520iA til en 528i med manuell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet November 24, 2013 Share Skrevet November 24, 2013 Om du bytter til 2.8 motor, så er det ingen som ser forskjellen på en 2.0 eller 2.8. Det er hovedsakelig samme motor, litt forskjell på innsug, dyser og hjerne. Men ingen ser forskjell på verken teknisk eller eu-kontroll. Og har bilen vært i Norge over 10 år, så hadde jeg i alle fall ikke brydd meg om det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet November 24, 2013 Share Skrevet November 24, 2013 Om du bytter til 2.8 motor, så er det ingen som ser forskjellen på en 2.0 eller 2.8. Det er hovedsakelig samme motor, litt forskjell på innsug, dyser og hjerne. Men ingen ser forskjell på verken teknisk eller eu-kontroll. Og har bilen vært i Norge over 10 år, så hadde jeg i alle fall ikke brydd meg om det. En som er interessert vill se forskjellen Men det er ganske riktig det du sier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet November 28, 2013 Share Skrevet November 28, 2013 sett inn en 2,8 eller 2,5 (avhengi av hvilken generasjon du har fra før) så er motoren bare å bolte inn slik du boltet den andre ut, med innsug og alt fra nye motoren, kan bruke opp gamle ledningsnettet, bare du husker å bytte hjerne. da har du drøyt 190 hk og betraktlig bedre bunndrag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå