Kattlikzm Skrevet November 23, 2013 Share Skrevet November 23, 2013 Heisann! Kjøpte nylig en e36 m3 diffuser til vanlig bakfanger fra parts24.no. Har aldri montert en diffuser før så jeg lurte på om folk her inne kunne hjelpe meg litt? Føler meg som en komplett idiot nå haha , men tør ikke å gjøre noe feil og i verste tilfelle ende opp med å ødelegge deler. Spørsmålene jeg har er: - Hvordan får jeg av den originale? Må jeg av med hele bak fangeren? - Hvordan installerer jeg den nye? På diffuseren jeg har fått fra parts24.no er det ingen hull til skruer/bolter. fant ikke mye info på nettet med bilder. Flott om noen har bilder liggende! Takker for all hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet November 23, 2013 Share Skrevet November 23, 2013 Sitter i 1 skru på hver side, helt nederst ytterst. Ellers er det bare å dra den av, den sitter i noen plastikk "kroker" som nesten fungerer som klips, så det er bare makt det står på. Starter bare på ende sida, så legger bare napper du ut del for del bortover. (er 6-7 slike presspunkt). Alle disse punkta sitter i øvre del av diffuseren. edit: isteden for skruer, så sitter det kanskje slike klips som du presser inn senteret, og drar ut. nye diffuseren smører du presspunkta med litt wd40, så bare presser du den på plass og monterer de skruene på hver side igjen. Anbefaler derimot m3 fanger, mtech diffuser på org fanger ser litt rart ut, den stikker alt for langt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet November 23, 2013 Forfatter Share Skrevet November 23, 2013 Sitter i 1 skru på hver side, helt nederst ytterst. Ellers er det bare å dra den av, den sitter i noen plastikk "kroker" som nesten fungerer som klips, så det er bare makt det står på. Starter bare på ende sida, så legger bare napper du ut del for del bortover. (er 6-7 slike presspunkt). Alle disse punkta sitter i øvre del av diffuseren. edit: isteden for skruer, så sitter det kanskje slike klips som du presser inn senteret, og drar ut. nye diffuseren smører du presspunkta med litt wd40, så bare presser du den på plass og monterer de skruene på hver side igjen. Anbefaler derimot m3 fanger, mtech diffuser på org fanger ser litt rart ut, den stikker alt for langt ut. Tusen takk! Du er stiller omtrent alltid opp når jeg er i nød haha ! Tror bilen vil kle det. Scorpion eksosen stikker lenger ut enn originalen. Ser litt merkelig ut etter min mening. Blir greit å ha en diffuser som stikker litt ut! Hvis det blir seende dumt ut vil jeg nok bytte hele bakfangeren etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E3Sex Skrevet November 23, 2013 Share Skrevet November 23, 2013 Ble litt knotete på sms men prøver igjen haha , når jeg så under gamle diffuseren din så mangla du klipsen diffuseren er festa med, også er det ikke hull i den nye diffuseren heller, måten jeg brukte var: 2 klips som må ut i hver ende på undersiden, også bare ta tak i den fra ene siden og kneppe av diffuseren da er den gamle av. Sette den nye inntil og sjekke fra undersiden hvor nye hullene skal være, også lage hull med drill f.eks. Feste diffuseren kan man gjøre på flere måter 1) Kjøper du originalklips, men disse er noe herk og få av igjen og må erstattes ofte. 2) Tynn bolt med med skive og mutter på baksiden, litt knotete å få mutteren på baksiden. 3) Fest metallklips på hullet i fangeren, og skrue med skive forfra. Denne metoden fungerer best i og med at halve e36en er bygd slik haha , slike http://www.biltema.no/no/Bygg/Festeelementer/Sortimentboks/Skrue/Clipsmutter--og-plateskruesett-170-deler-191081/ ble et laangt innlegg nåå bør du få det til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet November 23, 2013 Forfatter Share Skrevet November 23, 2013 Ble litt knotete på sms men prøver igjen haha , når jeg så under gamle diffuseren din så mangla du klipsen diffuseren er festa med, også er det ikke hull i den nye diffuseren heller, måten jeg brukte var: 2 klips som må ut i hver ende på undersiden, også bare ta tak i den fra ene siden og kneppe av diffuseren da er den gamle av. Sette den nye inntil og sjekke fra undersiden hvor nye hullene skal være, også lage hull med drill f.eks. Feste diffuseren kan man gjøre på flere måter 1) Kjøper du originalklips, men disse er noe herk og få av igjen og må erstattes ofte. 2) Tynn bolt med med skive og mutter på baksiden, litt knotete å få mutteren på baksiden. 3) Fest metallklips på hullet i fangeren, og skrue med skive forfra. Denne metoden fungerer best i og med at halve e36en er bygd slik haha , slike http://www.biltema.no/no/Bygg/Festeelementer/Sortimentboks/Skrue/Clipsmutter--og-plateskruesett-170-deler-191081/ ble et laangt innlegg nåå bør du få det til heerlig . Skal prøve å få det til så fort jeg får tid! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå