Gå til innhold

E39 sedan ABS og antispinn trøbbel


Tony Magnussen
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 1998 E39 520 sedan hvor jeg har foretatt et bytte av abs sensorene rundt hele bilen. Dette funket første gang og holdt ca et halvt år. Jeg byttet alle abs sensorene igjen for andre gang og nå har jeg mistet speedometeret men likevel fått antispinn og abs lampene til å slutte å lyse. Fortsatt så funker ikke antispinn og abs...

Kan det hende jeg har blingsa med høyre og venstre abs? Vet i hvertfall at speedometer sensoren er på abs'en som sitter på venstre bakhjul; og hvis den sensoren da sitter på høyre bakhjul så skjønner jeg hvorfor det ikke skjer noe i dashen...

Er det noen eksperter på dette som vet om jeg er på villspor eller har noen tips?

Takker for all eventuell respons! :)

Mvh Tony Magnussen

Endret av sjøbuse
Endret topic. Les forumsregler: 3.STORE BOKSTAVER hjelper deg ingenting. Det blir bare uryddig, useriøst og slitsomt å lese.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig det du sier,  speedometere henter info fra abs sensor vsb. Kan jo også være abs kransen som er skada, dette kan du teste med å "scoope" det.

Kan også være abs mondulen som er gåen. Hvilken mondul har du? bosch 5.7 regner jeg med? Hadde dette problemet med min e39. Det lå feil på abs sensor vsb, og speedometeret og forbruksmåler fungerte ikke. Da bytta jeg abs mondulen, og da fungerte alt som det skulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for jeg hadde bilen på diagnose hos en bmw "guru" i oslo og de sa at 3 av 4 abs sensorer var defekte. Etter det bytta jeg alle og lampene slukka, men fortsatt så fungerte ingenting.. Derfor lurte jeg på om jeg kan ha satt abs sensor vsb på høyre side bak sånn at hjernen registrerer 4 fungerende abs sensorer, men at ikke funekr fordi de er på feil plass? :) hmmmmm, jeg bytter begge bak igjen; funker ikke det så ser jeg på modulen.

 

Takk for svar aalgaard :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være lurt å ta en diagnose først, for å være sikker. Så må du også sjekke hvilken mondule du har, om du har bosch 5.7 eller om du har den eldre.

Bosch 5.7 kan leveres til Innosund i sverige, som fikser disse mondulene, men er ikke alle som kan reddes. Jeg kjøpte selv ny mondule fra england. Mondulene koster noen tusen, men de er veldig lette å bytte.Du må ta av stikket til mondulen,også er 6 skruer(om jeg ikke tar feil), som skal skrues ut, i framkant av mondulen, så er det bare å splitte mondulen fra abs agregatet, og sette på plass den nye. Dette er veldig lett, tar ca. 5min.

Men om du har instalert ny mondul, må denne kodes, for at antispinnen skal fungere. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...