KLB Skrevet November 25, 2013 Skrevet November 25, 2013 Prøver å navigere i dekk/felg jungelen, og ser etter noe som passer bilen min. Er ikke helt inne i dette med innpress, etc. Så det jeg lurer på om det kun er ET20 som gjelder for meg (uten modifiseringer) eller om det er andre som også passer (forsvarlig). Kan jeg kjøpe felger som passer andre modeller? I så tilfelle hvilke Ser at mange her inne selger felger, men det er lite informasjon/kunnskap om hva som passer hvor, og hvilken innpress felgene har. Noen som kan lære meg dette?
KLB Skrevet November 25, 2013 Forfatter Skrevet November 25, 2013 Fant denne siden. I følge den kan jeg kikke etter felger med offset på15-25. En god oversikt over biler med samme innpress er det også. Noen som har kommentarer til denne "writeupen"? http://www.meeknet.co.uk/e31/timms_bmw_wheel_and_tyre_page.htm
stig. Skrevet November 25, 2013 Skrevet November 25, 2013 hvis du skal ha felger i orginal dimensjon og bredde så kan du bruke både fra f,eks 5 serie e34 og e39 (sistnevte må du ha senterringer pga navdiameter) men hvis du skal ha noen "fete" felger med helt værst kant på så kan det hende du må helt nedi ET5 osv, 3 serie kan man stort sett glømme, du får brukt det men da må du kjøpe deg skikkelig spacere (20-25 mm og bra spacere koster en del) kort oppsumert ET går hånd i hånd med hvor breie felger du skal ha på bilen din
hao Skrevet November 28, 2013 Skrevet November 28, 2013 Hvis det står i vognkortet ditt inpress (ET) 20 så kan du lovlig ha et avvik på + - 7,5 mm (15 mm sprorvidde) Boltsirkel skjønner du sikkert Navhullet må være like stort eller større ennpå bilen. Gjør ingen ting om hullet i felgen er større da det finnes ringer som kan legges mellom Skal du ha mye bredere felger kan det være at du må minske innpresset som stig nevner(felgen kommer lengre ut). Dette for å unngå at felgen tar borti støtdemper eller fjærbein.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå