Gå til innhold

1993 e34 525tds. går dårlig :-/

sondred
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 525 tds som ikke går helt som den skal...

starter å går uten problemer, å bruker bilen til daglig.

men den har begynt å sperre :-s

80km på  3gir

120km på  4gir

140km på 5 gir... :S

Turtelleren virker ikke på bilen, så vet ikke helt hvilket turtall d er snakk om... :-/

Kamerat som er mekaniker, syntes også bilen ikke går like bra opp til der den sperrer som andre 525tds`er han har prøvd heller... :-/

Går helt fint på tomgang, å drar jevnt hele veien....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekke diesel filtere og luftfilter er første prioritet ;-)

kan være mye annet ,men hvis den går som den skal,bare at den spærrer så er det ikke helt umulig at den blir kvalt et sted, kan f,eks være tett katalysator også, så den ikke får pusta skikkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få tatt en diagnose på den. Ta vanlig standard service som bytt olje, oljefilter, luft filter og diesel filter. Da har du en start i alle fall. Bytt alt det, la bilen stå gå i rundt en 20 min, til den er god og varm. Så prøver du blåse den rein. Hold den i 3 gir i 10 min ca på motor veien, i rundt 90-100 km. Må ha høyt turtall. Siden din turteller ikke virker, så tar du det på feelingen. Hjelper det, og bilen føles kvikkere. Så bytter du motor olje og olje filter på nytt. Bruk billig olje første gangen og dyrere 2 gang. En diagnose kan fortelle deg mye, ikke alt. Men er en hjelpende hånd når det kommer til å feil søke på div problemer.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig, les det jeg har skrevet. Bruk NY billig olje lagd for din bil med nytt filter.Blås rein motor. Og bytt olje igjen til ett BRA DYRT merke med nytt filter. Hvordan tror du man renser både motor og evt flusher automat girkasser? Og har ikke skrevet grise kjøre bilen. Står 90-100 km/t i 3 gir i 10 min.

Den gamle oljen som ligger i motoren fra før av, med alt fra 10000 til 20000 km på samvitigheten.Når den ikke har drept motoren, hvorfor tror du en helt NY billig olje skal Gjøre skade????

Dette har jeg drevet med i så mange år at jeg vet hva jeg prater om. Og tror de fleste er enige med meg på punktet her?.

Hvis ikke du er enig så driter du penger. Han Stig tapper gammel olje. Og tilsetter NY Castrol 6-8 liter olje for igjen å tømme den etter 10 min og igjen fylle på NYE 6-8 liter med Castrol. Haha;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få tatt en diagnose på den. Ta vanlig standard service som bytt olje, oljefilter, luft filter og diesel filter. Da har du en start i alle fall. Bytt alt det, la bilen stå gå i rundt en 20 min, til den er god og varm. Så prøver du blåse den rein. Hold den i 3 gir i 10 min ca på motor veien, i rundt 90-100 km. Må ha høyt turtall. Siden din turteller ikke virker, så tar du det på feelingen. Hjelper det, og bilen føles kvikkere. Så bytter du motor olje og olje filter på nytt. Bruk billig olje første gangen og dyrere 2 gang. En diagnose kan fortelle deg mye, ikke alt. Men er en hjelpende hånd når det kommer til å feil søke på div problemer.

Lykke til:)

bmw cab , du skriver jo det selv, ta vanlig oljeservice , og videre i teksten star det ,bruk billig olje første gang.

å uansett hva du sier, man trenger ikke å drite penger for å koste på bilen sin to runder med vanlig god olje ;-)

da har men et ganske labert budsjett vertfall, bmw cab synes dette er dyrt han,HAHA !

er det mulig......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig, les det jeg har skrevet. Bruk NY billig olje lagd for din bil med nytt filter.Blås rein motor. Og bytt olje igjen til ett BRA DYRT merke med nytt filter. Hvordan tror du man renser både motor og evt flusher automat girkasser? Og har ikke skrevet grise kjøre bilen. Står 90-100 km/t i 3 gir i 10 min.

Den gamle oljen som ligger i motoren fra før av, med alt fra 10000 til 20000 km på samvitigheten.Når den ikke har drept motoren, hvorfor tror du en helt NY billig olje skal Gjøre skade????

Dette har jeg drevet med i så mange år at jeg vet hva jeg prater om. Og tror de fleste er enige med meg på punktet her?.

Hvis ikke du er enig så driter du penger. Han Stig tapper gammel olje. Og tilsetter NY Castrol 6-8 liter olje for igjen å tømme den etter 10 min og igjen fylle på NYE 6-8 liter med Castrol. Haha;)

å du skrev ikke ny BILLIG olje som er ment for bilen din i første teksten du skreiv bare billig olje, å for mange så er billig olje drit fra biltema.(greit å lese igjennom teksten man skreiv før man annklager andre for å ikke ha lest den epplekjekken ;-)  )

å har man ofte hyppig oljeservie med kvalitets olje får man ikke noe særlig med 100,000-200,000 slamrester, da må du begynne og bytte olje oftere og til en bedre olje som ikke etterlater seg så mye slam. (jeg har da hatt biler som hat gått 450,000 som jeg har åpna å det det hakke vert så mye som en slamflekk eller anntydning i hele maskinisten.

men hva vet vel jeg bmw cab jeg har jo ikke mange års erfaring som deg tydligvis,hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i hellanor, så skal alltids klare å få tak i nok olje å deler ;)

Takker for svar, hiver meg inn igjen på tråden etter en tur på verkstedet i ettermiddag om ting fortsatt ikke funker :)

bilen har gått 315 000 så katalysatoren går nok i søppla den å :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du begynne å feilsøke litt. Gå over alle slanger, se om den får falsk luft ett sted. Bruk startgass. Endrer turtallet seg, så bytter du ut slangen der. Når du skriver at den ikke går like bra som andre "525tds" Hva legger du i det? Du skriver samtidig at den går normalt og drar jevnt og godt? Gjør som pajoe sier. Spyl gjennom intercooler, bare å koble vekk rør, og så spyler du gjennom med ikke alt fort høyt trykk.Se på trykk rør som går til intercooler,Se om det er sprekk i noen av de. Ta en titt på turbo. Sjekk etter slark, se om alle vacum slanger sitter på plass. Og ta en diagnose. Alle BMW har godt av å ta en diagnose iblant:) Er som oss mennesker det, vi drar til legen når vi er syke, hehe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...