martinwenberg Skrevet November 25, 2013 Share Skrevet November 25, 2013 Hei! noen som har dette dokumentet? eller vet hva som skal til for å godkjenne en e30 320i sedan uten katalysator? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet November 25, 2013 Share Skrevet November 25, 2013 etter 91 er det vel pålagt med katalysator tror jeg, mange tror det er 88-89 den regelen kom, men de fleste bilfabrikanter valgte og mont kat allerede da, pga de nye avgass krava var da ganske strenge., men det er flere biler etter 88-89 som kommer uten kat, men tror da i 91 kom det påbud at man skulle ha kat. mulig jeg tar feil her, så gjerne rett meg hvis det er noen som konkret husker åssen dette er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet November 25, 2013 Forfatter Share Skrevet November 25, 2013 etter 91 er det vel pålagt med katalysator tror jeg, mange tror det er 88-89 den regelen kom, men de fleste bilfabrikanter valgte og mont kat allerede da, pga de nye avgass krava var da ganske strenge., men det er flere biler etter 88-89 som kommer uten kat, men tror da i 91 kom det påbud at man skulle ha kat. mulig jeg tar feil her, så gjerne rett meg hvis det er noen som konkret husker åssen dette er min er 86 mod, så har ikke kat. Men jeg må vite hva jeg trenger for å godkjenne en effekt på rundt 250hk. bremser, tårnstag osv. Hva som bør legges frem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet November 25, 2013 Share Skrevet November 25, 2013 det finnes sikkert noen e30 guruer her på forumet som kan svare på det,da jeg har lite peil på e30. men mener å huske at e30 Alpina frambremser får man godkjent med opptil 300 hk el no, og e30 Alpina har samme bremsene bak som på 325i tror jeg, men der slutter kunnskapen også,hehe men lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddiam Skrevet November 27, 2013 Share Skrevet November 27, 2013 Om du søker etter posten til "kvamme" med navnet "hartge 35s-24s dokumentasjon" finner du svar på en del Jeg brukte selv søknaden i den posten som mal til min egen søknad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Desember 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2013 Om du søker etter posten til "kvamme" med navnet "hartge 35s-24s dokumentasjon" finner du svar på en del Jeg brukte selv søknaden i den posten som mal til min egen søknad takk skal du ha Fant en del der. Må jeg bruke dette for større motor i e30'n? eller finnes det et annet dokument for m50 i e30 osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddiam Skrevet Desember 1, 2013 Share Skrevet Desember 1, 2013 takk skal du ha Fant en del der. Må jeg bruke dette for større motor i e30'n? eller finnes det et annet dokument for m50 i e30 osv? I og med at E30 ikke kom med m50 motor er det ikke noen dokumenter fra originalt. Det er uansett hartge bilen som gir størst tillate effekt på en E30.. Skal du ha noe større enn det hartge kom med må du ha bilen ditt på ett laboratorium, for å få dokumentert at karosseriet tåler det. Jeg vet at eieren av Scmiedmann har hatt en V12 i sin E30, du kan jo forsøke å snakke med han om du ikke vil bruke hartge som utgangspunkt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Desember 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2013 I og med at E30 ikke kom med m50 motor er det ikke noen dokumenter fra originalt. Det er uansett hartge bilen som gir størst tillate effekt på en E30.. Skal du ha noe større enn det hartge kom med må du ha bilen ditt på ett laboratorium, for å få dokumentert at karosseriet tåler det. Jeg vet at eieren av Scmiedmann har hatt en V12 i sin E30, du kan jo forsøke å snakke med han om du ikke vil bruke hartge som utgangspunkt.. Takk for info Trenger ikke å gå grundig tilverks, men hartge duger nok i massevis. Må bestemme meg om jeg skal godkjenne m20 turbo, eller m50 enkel motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå