Gå til innhold

Hartge35 24v utgangspunkt? godkjenning.

martinwenberg
 Share

Anbefalte innlegg

etter 91 er det vel pålagt med katalysator tror jeg, mange tror det er 88-89 den regelen kom, men de fleste bilfabrikanter valgte og mont kat allerede da, pga de nye avgass krava var da ganske strenge., men det er flere biler etter 88-89 som kommer uten kat, men tror da i 91 kom det påbud at man skulle ha kat.

mulig jeg tar feil her, så gjerne rett meg hvis det er noen som konkret husker åssen dette er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter 91 er det vel pålagt med katalysator tror jeg, mange tror det er 88-89 den regelen kom, men de fleste bilfabrikanter valgte og mont kat allerede da, pga de nye avgass krava var da ganske strenge., men det er flere biler etter 88-89 som kommer uten kat, men tror da i 91 kom det påbud at man skulle ha kat.

mulig jeg tar feil her, så gjerne rett meg hvis det er noen som konkret husker åssen dette er

min er 86 mod, så har ikke kat. Men jeg må vite hva jeg trenger for å godkjenne en effekt på rundt 250hk. bremser, tårnstag osv. Hva som bør legges frem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes sikkert noen e30 guruer her på forumet som kan svare på det,da jeg har lite peil på e30.

men mener å huske at e30 Alpina frambremser får man godkjent med opptil 300 hk el no, og e30 Alpina har samme bremsene bak som på 325i tror jeg, men der slutter kunnskapen også,hehe men lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du søker etter posten til "kvamme" med navnet "hartge 35s-24s dokumentasjon" finner du svar på en del :) Jeg brukte selv søknaden i den posten som mal til min egen søknad

takk skal du ha :) Fant en del der. Må jeg bruke dette for større motor i e30'n? eller finnes det et annet dokument for m50 i e30 osv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk skal du ha :) Fant en del der. Må jeg bruke dette for større motor i e30'n? eller finnes det et annet dokument for m50 i e30 osv? :)

I og med at E30 ikke kom med m50 motor er det ikke noen dokumenter fra originalt. Det er uansett hartge bilen som gir størst tillate effekt på en E30.. Skal du ha noe større enn det hartge kom med må du ha bilen ditt på ett laboratorium, for å få dokumentert at karosseriet tåler det.

Jeg vet at eieren av Scmiedmann har hatt en V12 i sin E30, du kan jo forsøke å snakke med han om du ikke vil bruke hartge som utgangspunkt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at E30 ikke kom med m50 motor er det ikke noen dokumenter fra originalt. Det er uansett hartge bilen som gir størst tillate effekt på en E30.. Skal du ha noe større enn det hartge kom med må du ha bilen ditt på ett laboratorium, for å få dokumentert at karosseriet tåler det.

Jeg vet at eieren av Scmiedmann har hatt en V12 i sin E30, du kan jo forsøke å snakke med han om du ikke vil bruke hartge som utgangspunkt..

Takk for info :) Trenger ikke å gå grundig tilverks, men hartge duger nok i massevis. Må bestemme meg om jeg skal godkjenne m20 turbo, eller m50 enkel motor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...