Gå til innhold

323i E36

Kristian Samuelsen Nygaard
 Share

Anbefalte innlegg

Hei har akkuratt kjøpt meg en e36 323i 1996 mod og er et par ting jeg lurer på. Såvidt jeg kan se på mekonomen sine nettsider står det en mb52-25/ tub iden og lurer på hva slags innsug jeg da trenger for og få ut resten av hestene evt hvilke andre deler jeg trenger.

Nr2 Bilen fjusker som fan ved pådrag eller blir på en måte et lite dødrom dette skjer uansett turtall om man klamper til mistenker coil ? Noen som har forklaring eller lignende på hvordan man bytter det?

Nr3 Skiltlys og bagasjeromlys kødder når luka åpnes og lukkes noen som vet hvor jeg skal begynne og feilsøke?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. innsuget du trenger er vel m52b25. da skal du få ut resten av hestene, har eg hørt.

gjor det selv på min 320i og følte bilen gikk bedre. men dette var jo kun en 2l

angående fjuskinga, så ville eg prøvd nye tennplugger og se om det hjelper. evnt ta dei gamle opp og pusse litt kansje justere dem litt, og så prøve om den fortsatt fjusker.

nr 3: demonter bagasjelokkstrekket og følg kablene som går ned til kontaktstykke. evnt rikk i kablene og se om lyse flimrer.

du kan også følge kabelen til enden av bagasjeluka der kabelen antageligt går over til chassy.

mvh Hefren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innsug som er nevnt over er feil. du har en m52b25. IKKE TÜ. Da e36 aldri ble levert med denne.

du trenger innsug fra m50b25. altså fra 325 eller 525 24v.

Men er ikke så utrolig mye å hente på dette, mere på 2.8 litern at man virkelig henter noe ved å bytte innsug.

angående fjusking kan det godt tenkes å være kam/veivsensor. Men her må det en diagnose til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all hjelp fant ut av fjuskinga, sto og bytta plugger her om dagen og da jeg tok av første coilpakke og det var fullt av olje over hele toppen av pluggen. Slik var det også på resten så regner med at det blir overspenning og at det er det som er problemet....Mistenker gåen toppdekselpakning da det svetter litt ut på sidene også så blir vel bytte av dette mot helga. Noen som vet hvilke bolter som skal trekkes til med moment og evt hvor mye ? :)

På forhånd takk igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke moment når du skal skru på toppdekselet. Skiftet selv toppdekselpakningen for 1mnd siden da min også fusker og jeg hadde olje i plugghulla. Ganske enkel jobb. Trodde fuskingen ville forsvinne men det gjorde den ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...