Kristian Samuelsen Nygaard Skrevet November 28, 2013 Share Skrevet November 28, 2013 Hei har akkuratt kjøpt meg en e36 323i 1996 mod og er et par ting jeg lurer på. Såvidt jeg kan se på mekonomen sine nettsider står det en mb52-25/ tub iden og lurer på hva slags innsug jeg da trenger for og få ut resten av hestene evt hvilke andre deler jeg trenger. Nr2 Bilen fjusker som fan ved pådrag eller blir på en måte et lite dødrom dette skjer uansett turtall om man klamper til mistenker coil ? Noen som har forklaring eller lignende på hvordan man bytter det? Nr3 Skiltlys og bagasjeromlys kødder når luka åpnes og lukkes noen som vet hvor jeg skal begynne og feilsøke? På forhånd takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hefre auto Skrevet November 28, 2013 Share Skrevet November 28, 2013 hei. innsuget du trenger er vel m52b25. da skal du få ut resten av hestene, har eg hørt. gjor det selv på min 320i og følte bilen gikk bedre. men dette var jo kun en 2l angående fjuskinga, så ville eg prøvd nye tennplugger og se om det hjelper. evnt ta dei gamle opp og pusse litt kansje justere dem litt, og så prøve om den fortsatt fjusker. nr 3: demonter bagasjelokkstrekket og følg kablene som går ned til kontaktstykke. evnt rikk i kablene og se om lyse flimrer. du kan også følge kabelen til enden av bagasjeluka der kabelen antageligt går over til chassy. mvh Hefren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Samuelsen Nygaard Skrevet November 28, 2013 Forfatter Share Skrevet November 28, 2013 Tusen takk! Bare og finne et på koed da? Bolton eller trengs det noe mer lureri? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet November 28, 2013 Share Skrevet November 28, 2013 Hva mener du med fusking? at den ikke går på alle syl? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Samuelsen Nygaard Skrevet November 29, 2013 Forfatter Share Skrevet November 29, 2013 Går som en klokke helt til du gir bånn gass da "dør" den før det begynner og dra igjen virker også som den drar bedre med halv gass en med full. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet November 29, 2013 Share Skrevet November 29, 2013 Hmm. Har du prøvd å tatt en diagnose? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvor_nor Skrevet November 29, 2013 Share Skrevet November 29, 2013 Fjuskinga kan kanskje være insugsbelgen din som er sprukket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Samuelsen Nygaard Skrevet November 29, 2013 Forfatter Share Skrevet November 29, 2013 Har ikke tatt diagnose får se om det kan gjøres evt at jeg låner coiler fra en annen og prøver over var en som tipsa om kamsensor også. Flunka ny innsugsbelg og lmm.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glue Skrevet Desember 1, 2013 Share Skrevet Desember 1, 2013 innsug som er nevnt over er feil. du har en m52b25. IKKE TÜ. Da e36 aldri ble levert med denne. du trenger innsug fra m50b25. altså fra 325 eller 525 24v. Men er ikke så utrolig mye å hente på dette, mere på 2.8 litern at man virkelig henter noe ved å bytte innsug. angående fjusking kan det godt tenkes å være kam/veivsensor. Men her må det en diagnose til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tare Jansen Skrevet Desember 1, 2013 Share Skrevet Desember 1, 2013 Jeg hadde samme fuskefeil på min gamle E30, der var det noe så enkelt som litt løse plugger som var problemet. Trengte ikke noe diagnose for å finne ut av det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hefre auto Skrevet Desember 1, 2013 Share Skrevet Desember 1, 2013 beklager mente m50b25. my bad. gikk litt fort i svingene. skal være bolt on. insuga ser så og si like ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Samuelsen Nygaard Skrevet Desember 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2013 Tusen takk for all hjelp fant ut av fjuskinga, sto og bytta plugger her om dagen og da jeg tok av første coilpakke og det var fullt av olje over hele toppen av pluggen. Slik var det også på resten så regner med at det blir overspenning og at det er det som er problemet....Mistenker gåen toppdekselpakning da det svetter litt ut på sidene også så blir vel bytte av dette mot helga. Noen som vet hvilke bolter som skal trekkes til med moment og evt hvor mye ? På forhånd takk igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Samuelsen Nygaard Skrevet Desember 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2013 Opp og hopp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobbis Skrevet Desember 3, 2013 Share Skrevet Desember 3, 2013 Trenger ikke moment når du skal skru på toppdekselet. Skiftet selv toppdekselpakningen for 1mnd siden da min også fusker og jeg hadde olje i plugghulla. Ganske enkel jobb. Trodde fuskingen ville forsvinne men det gjorde den ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hefre auto Skrevet Desember 4, 2013 Share Skrevet Desember 4, 2013 Toppdekselet skal strammes til og litt mer. Bruk vanlig skralle og ikkje noe arm for å trekke mer til. Boltene tåler ikkje møye. Har knukket noen slike. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå