Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnen til at man setter på større/bedre bremser på en bil er vel helst hvis man kjører mye på bane eller bremser sabla mye.  :uh: 

Større bremser blir ikke så fort varme.

Skrevet

ja 728 har "bedre" calippere, er derfor jeg er veldig i tvil om å bytte

bakbremsene er 4mm større på 750 og dem er ventilerte. 740d har også like bremser som 750

er jo litt forskjell på 316x28 og 334x32 frambremsene :P

andy: 750 calippere har 2 stempler? 1 på hver side av skiven?

sjøbuse: jeg er ikke sikker på om dem er gode "nok", er noen ganger jeg må trykke hardt på pedalen så den skal stoppe fort nok. enten er dem underdimensjonerte eller så er det koed skivene og klossene som lurer meg.

samtidig med ett evt bremsebytte, så klaske på stålomspunnete bremseslanger? er vel ingen her som har det på sin e38? :P

Nei de har 2 store på samme side. Du har nesten 2 stempel som er nesten like store per stykk som det ene på 740. Er ikke tvil om at de biter vesentlig bedre. Og ja greit 728 og 730 har 4 stemplet men det er 4 små stempel. De 2 på 750 calipterne er temmelig massive!

Skrevet

du har vel tilfeldigvis ikke bilder der 728 og 750 skiver er vedsiden av hverandre? gjerne bilde av 750 stempler og.

har leitet litt etter sammenlignings bilder, men finner ingen

Skrevet

Det blir nok prisen du ser der pluss 25% og sånn ca 200kr i fortollingsgebyr pluss frakt. Er jo et firma også, så de sender sikkert kun med forsikring og alt, så blir jo dyrere frakt, men kanskje så er det lurt å ha forsikring på det også.

Du kan jo se på slike kits på ebay og sjekke sånn ca. hvor mye de ønsker seg for frakt til norge. Om du bestiller nå i des. så får du det nok ikke før etter nyttår pga jul og tollvesenet som er ikke akkuratt superkjappe :P

Skrevet

joda, ser prisen på siden, men siden han har kjøpt derfra, så vet han sikkert hva det kom på totalt sett.

blir nok bestillt når pengene er der, så når eg får det spiller ingen rolle :P

Skrevet

du har vel tilfeldigvis ikke bilder der 728 og 750 skiver er vedsiden av hverandre? gjerne bilde av 750 stempler og.

har leitet litt etter sammenlignings bilder, men finner ingen

Har kun bilde av 740 vs 750 calipter desverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...