D.Toft Skrevet November 29, 2013 Skrevet November 29, 2013 sitter å funderer på å bygge om til 750 bremser forran og bak på min 728. etter kjapp leit på etk så er spindel fremme og bak likt på alle e38, slik at det bare er å bytte calippere, skiver og klosser for å få større bremser? når en først er i gang, så kaste på noen sportskiver? tenker da på slissa og hullborra skiver, noen som har noen gode merker og leverandører?
Tare Jansen Skrevet November 29, 2013 Skrevet November 29, 2013 EBC har sportslige skiver og klosser. selges overalt.. Eller så har vel disse grisepeil og det du trenger http://www.peansweden.com/
lagunilla Skrevet November 29, 2013 Skrevet November 29, 2013 Usikker på e38, men på min e39 måtte jeg bytte kloa som holder caliperen på plass (brakett?) og bremseskjoldet.
Robin L Skrevet November 29, 2013 Skrevet November 29, 2013 Ville gått for ebc klosser som støvet mindre jeg.. Slissete skiver spiser klosser har jeg hørt? Men det ser jo litt fresht ut da, samt at de ventileres sikkert godt
D.Toft Skrevet November 29, 2013 Forfatter Skrevet November 29, 2013 lagunilla: ja om det er klo der, så må den selvfølgelig taes med fra større bremser. skjoldet sier koed passer alle str. space: er veldig usikker på ebc klosser. tenker eg har lyst å prøve sport klossene til mintex. meget mulig slissa skiver eter klosser, men man må lide litt for skjønnheten, hehe
Tare Jansen Skrevet November 29, 2013 Skrevet November 29, 2013 Slissede skiver spiser mer kloss, men det blir mindre gasser og støv mellom kloss og skive. Det bremser bedre og dannes mindre varme. Klosser er jo ikke dyrt så bare å kjøre på, er jo ikke sånn at du må bytte hele tiden.. EBC sine klosser er gode de, skal du på bane eller kjøre over snittet sportslig bør du gå for minimum yellowstuff iom at du har en stor og tung bil
Spiff Skrevet November 29, 2013 Skrevet November 29, 2013 funderte på dette selv på min e38, men fant ut at 728 har orntlige 4 stempla brembo calipere forran, så droppa hele planen om og oppgradere de da
Sjøbuse Skrevet November 30, 2013 Skrevet November 30, 2013 Er bremsene bak ulike da. Mener jeg sjekka opp forskjellen på 728 og 740 bremser da jeg skulle bygge om bilen. 728og 740 mener jeg hadde likt bak. Mener 750 også hadde limt nak. Men mulig jeg husker feil. Men hvorfor bytte? 728 bremsene stopper jo bilen bra nok de.
Andy520iA Skrevet November 30, 2013 Skrevet November 30, 2013 Har bytta til 750 caliptere, klosser og skiver foran på min. Ble vesentlig bedre bremser. De er mye grovere og når jeg ligger i 140 og bremser ned må jeg nesten ikke være borti pedalen før man kjenner de biter skikkelig tak. Dette er en plug and play oppgradering som anbefales! Har liggendes bak og men de bytter jeg når de jeg har på er slitt ut:)
D.Toft Skrevet November 30, 2013 Forfatter Skrevet November 30, 2013 ja 728 har "bedre" calippere, er derfor jeg er veldig i tvil om å bytte bakbremsene er 4mm større på 750 og dem er ventilerte. 740d har også like bremser som 750 er jo litt forskjell på 316x28 og 334x32 frambremsene andy: 750 calippere har 2 stempler? 1 på hver side av skiven? sjøbuse: jeg er ikke sikker på om dem er gode "nok", er noen ganger jeg må trykke hardt på pedalen så den skal stoppe fort nok. enten er dem underdimensjonerte eller så er det koed skivene og klossene som lurer meg. samtidig med ett evt bremsebytte, så klaske på stålomspunnete bremseslanger? er vel ingen her som har det på sin e38?
Sjøbuse Skrevet November 30, 2013 Skrevet November 30, 2013 Jeg klarte å låse hjula på min 728 jeg. Med orginale 728 bremser
D.Toft Skrevet November 30, 2013 Forfatter Skrevet November 30, 2013 joda, å låse hjul er ikke noe problem om man trakker hardt nok
Sjøbuse Skrevet November 30, 2013 Skrevet November 30, 2013 kan de låses er det bra nok da klemmer de hardt nok på skiva da Jeg merker ingen forskjell i bremseeffekten fra 728`n til 740`n. men var jo 2 år mellem jeg kjørte de 2 bilene da.
Forbiss Skrevet November 30, 2013 Skrevet November 30, 2013 Eg har mintex klosser og slissa/borra skiver på bilen min. E91 riktig nok. Bremsene biter bra men er et STORT minus, dei skriker ved forsiktig bremsing. Ikkje vær gang men når det skjer er det jævli irriterende.
D.Toft Skrevet November 30, 2013 Forfatter Skrevet November 30, 2013 haha, ja kan dem låses så er det bra nok, men orker ikke bruke mye beinstyrke på å låse bremsene er vel litt feil å sammenligne 728 og 740 når den forskjellen ikke er så stor, og 740 har litt mer vekt frempå hjulene enn 728, så derfor tenker eg 750 bremser på en 728 burde funke fjell samt dem fyller litt mer ut i 20" hjulene mine Forbiss: sikker på at det er skivene som forårsaker skriking og at det ikke er monterings "feil"? jeg har skriking i mine orginale bremer og, der er det mangel på antiskrik plater bakpå klossene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå