Gå til innhold

E39 520 98 mod. Senkesett når jeg har Nivåregulering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo. Har en E39 520 98 mod med nivåregulering bak. Og skulle gjerne ha senket bilen litt, men er veldig usikker på hvordan dette foregår når jeg har nivåregulering bak? Hva passer til bilen min? Er det noen som kunne linket noen eksempler? Takk på forhånd :)

Som dere ser, så er desverre bilen litt høy..

2je35g9.jpg

Skrevet

Hei,
Du kan senke bilen bak ved hjelp av diagnoseprogram, hvor lavt man kan ha på orginale dempere vet jeg ikke. :)

Om du sjekker i diagnosetråden (som jeg har link til i signaturen min) så er der en liste med folk som har diagnoseutstyr, kanskje noen kan hjelpe deg om der er noen i nærheten av deg. :)

Er det din bil? Orginal farge?  :)

Skrevet

Hei,

Du kan senke bilen bak ved hjelp av diagnoseprogram, hvor lavt man kan ha på orginale dempere vet jeg ikke. :)

Om du sjekker i diagnosetråden (som jeg har link til i signaturen min) så er der en liste med folk som har diagnoseutstyr, kanskje noen kan hjelpe deg om der er noen i nærheten av deg. :)

Er det din bil? Orginal farge?  :)

Men går det ann å bytte til en ny type demper for så å senke bilen enda lavere? Hvis jeg eventuelt ikke er fornøyd med den høyden jeg får fra de orginale?

Har prøvd å få noen til å diagnosere bilen min en gang tidligere, den ville ikke koble seg sammen med datamaskinen.. Det kom bare en error av en eller annen grunn.

Ja, det er min bil og fargen er orginal fra fabrikk. Er veldig fornøyd med den, liker å skille meg litt ut i trafikken :)

Takk for svar forresten!

Skrevet

Kan bytte til andre dempere ja. :)

Men hvor lavt man kan ha den på luftputene vet jeg ikke.

Kjempe tøff farge, passer perfekt med svarte lister og slikt! Sånn kunne jeg også tenkt meg! :) har du prosjekttråd? :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Skrevet

Nei, har dessverre ingen prosjekttråd eller noe lignende.. Har ikke tenkt noe over det i det hele tatt. Kan hende jeg starter en nå som jeg har tenkt til å begynne å gjøre litt med bilen igjen :)

Ja, synes fargen er drit kul jeg! Mangler en del ting på bilen bare.. Skulle gjerne ha sotet vinduene, senket bilen, og så skulle jeg hatt på M-Tech fanger bak ( Men det koster jo drit mye??)
Sikkert mye annet som skulle vært gjort også, men det var alt jeg kom på i farten.. hehe

Men takk for hjelpen uansett, skal se hva jeg finner av senkesett der ute. Og så kanskje det kommer en prosjekttråd i nærmeste fremtid :)

Skrevet

Det du også kan gjøre er å bytte ut et stag som står bak på nivåsensorene, med justerbare stag, eller bare korte stag.

Eller om du vil gjøre det gratis: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1300887-How-to-lower-an-e39-touring-with-SLS-for-free.

Men har selv justert ned med diagnoseapperat slik som Alpejohn nevnte :)

Oj, det var også en måte å gjøre det på ja!

Husker du hvor langt ned du fikk den med diagnoseapperat? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...