skillbill Skrevet November 29, 2013 Skrevet November 29, 2013 Heisann folkens! Gjorde et kjapt søk på Google ang. dette, og kan ikke si jeg ble så mye klokere. Er på utkikk etter et autorisert bmw-verksted for reparasjon av parklys. Håpet at kanskje noen av dere er herfra, eller i nærheten og har noen tips å komme med! Er student 8-16 på Torp lufthavn, så gjerne et verksted i Sandefjordområdet. Hvis det er noe ros/ris ute å går osv om noen av stedene, så please share! På forhånd takk!
Bellen Skrevet Desember 1, 2013 Skrevet Desember 1, 2013 Hvorfor autorisert verksted for å fikse eit parklys? SIden du er student, så flyter det vel ikkje over av penger med deg? Dette kan vel ikkje ver en avansert jobb, så å finne eit billig verksted som kan gjøre dette for deg, vil sikkert spare deg for mange kroner og resultatet vil nok bli like godt.
skillbill Skrevet Desember 3, 2013 Forfatter Skrevet Desember 3, 2013 Beklager litt sent svar. Var hjemme i Fredrikstad i helgen og fikk bilen sjekket, Var noe fukt som hadde klusset med kobling til lampa, så når den fikk tørket litt virket den som normalt igjen. Parklys på en 2007-modell er dessverre en avansert jobb.. Spesialverktøy og knotete jobb for å komme til. Hørte på Mekonomen om noe lignende med min forrige E60 en gang, og der fikk jeg aldri noe klart svar om hva de kunne eller ikke, fordi det var så "vanskelig" med nyere BMW'er. Derfor holder jeg meg til autoriserte/merkeverksteder! Ser bedre ut i serviceheftet også, med stempel/kvittering fra godkjente steder, enn fra "Ragnar's Auto Fiks"!
Saltkjelen Skrevet Desember 3, 2013 Skrevet Desember 3, 2013 Nå får man jo ikke akkurat stempel i serviceheftet når man skifter lyspærer, så hvilket verksted som har utført dette vil nok være likegyldig. Når det gjelder pærebytte på E60/E61 kan dette enkelt gjøres selv ved å løsne lykten (fire skruer). Dette er gjort på fem minutter.
skillbill Skrevet Desember 4, 2013 Forfatter Skrevet Desember 4, 2013 Nå får man jo ikke akkurat stempel i serviceheftet når man skifter lyspærer, så hvilket verksted som har utført dette vil nok være likegyldig. Når det gjelder pærebytte på E60/E61 kan dette enkelt gjøres selv ved å løsne lykten (fire skruer). Dette er gjort på fem minutter. Tenkte mer på kvittering fra en slik jobb, Salty! Stempel gjelder jo kun service etc! Ang. den forrige E60'en min, så fikk jeg vite, både fra BMW i Fredrikstad, og Mekonomen her, at bytte/reparasjon av hovedlysmodul (park, nær, fjern) ikke var noe man gjorde selv, har aldri sjekket opp noe mer om hva/hvordan! Fikk også vite, at hvis man gjorde jobben selv, så får man ikke "jobbgaranti", som også kunne påvirke garantien på tilhørende systemer i bilen, f.eks hvis jeg byttet en lykt selv, og noe trøbbel med denne klusset med noen andre elektriske systemer osv, ikke vet jeg... Uansett har jeg ikke tid, kunnskap eller verktøy til å gjøre slikt selv, så jeg pleier å overlate det til "fagfolk", selvom erfaringen tilsier at det er mye rart der ute!
Saltkjelen Skrevet Desember 4, 2013 Skrevet Desember 4, 2013 Uten å dra denne diskusjonen særlig videre, så kan jeg ikke skjønne hvorfor det å bytte en lykt eller pære skal utgjøre noe på garantien. En lykt sitter som sagt i fire skruer og to kontakter (pre-lci) og det er like basic som å plugge ut USB-kontakten av iPhone laderen. At en forhandler kommer med den slags uttalelser er jo selvsagt kun for å tjene penger! Poenget er: det behøves naturligvis ingen merkeforhandler til for å skifte en lyspære og det vil verken telle positivt eller negativt for bilen den dagen det fremlegges en kvittering på byttet om det er en merkeforhandler med 1500kr timen eller om det er et alternativt verksted med 750kr timen som har utført arbeidet. Når det gjelder servicer er det noe annet, men jeg vil allikevel påstå at uavhengige verksteder som Furubakken, Alf Lie Motor, Arne Gulbrandsen etc. er minst like godt som en merkeforhandler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå