aalgaard Skrevet November 30, 2013 Share Skrevet November 30, 2013 Hei! Har en 99-modell e39, med m52tub28 motor, som har begynt å tulle litt. Problemet er at når motor er kald, så kommer motor og eml varsellampene på. Når jeg gir full gass, så går den opp og ned på turtallet mellom tomgang og 2000 o/min. Men hvis jeg dauer bilen igjen og starter, om jeg lar den stå å svive litt på tomgang, så er den fin igjen. Mistenker da Gasspjeld sensoren, da det virker som den ikke klarer å registrere hvor mye gass jeg gir. Hadde et ligende problem tidligere, da kjøpte jeg et brukt gasspjeld, og da fungerte bilen fint igjen. Er gasspjeldet et svakt punkt på disse bilene? Leste ut feillageret, og disse feilen dukket opp: - Signal pedal travel sensor - Plausibility system, engine thottle Da jeg hadde problem med gasspjeldet sist gang, lå det feil på trottle position sensor. Så det er ikke samme feilene. Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Desember 1, 2013 Share Skrevet Desember 1, 2013 Brukte du samme diagnoseprogram som sist? Høres jo ut som noe med gasspjeldet vertfall. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet Desember 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2013 Ja, Brukte samme som sist. Har lest litt rundt, å så at det var en som også hadde fått forskjellige feil, to ganger, begge gangene var det gasspjeld sensoren som var defekt, så det blir nok å bytte gasspjeld igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Desember 1, 2013 Share Skrevet Desember 1, 2013 Ja det virker jo sannsynelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå