Gå til innhold

E36 320i coupe, bruks/time attack


Kjellsen
 Share

Anbefalte innlegg

Er ikke det bare for de som skal ha litt motor i bilen? Svingarm festene så bra ut:) Pleier de å sprekke?

 

de med stor motor røsker dem bare løse tidligere. Bare å få sveist inn før det slitner, for da går jobben fra en par timers arbeid til 2-3 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de med stor motor røsker dem bare løse tidligere. Bare å få sveist inn før det slitner, for da går jobben fra en par timers arbeid til 2-3 dager.

 

Skjønt! Nå står jo bilen uansett en liten stund. Så kan sterkt vurdere det :) Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :D Det er bra, er bare å legge ut en liten tråd av din:) Gjør jo det får å dele slik at andre å kan gjøre det samme, men også at man tenker noen skritt framover viss det også er bruksbilen som min er nå. Blir å handle bruksbil ved siden av senere i år eller neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet skikkelig verktøy for å demontere nav. Mottatt travers bolt, bremseskjold, pakninger for støtdempere bak, messing lufteskruer og clutch sentreringsverktøy. MEN, pakka fra Koed med resterende bolter osv kom ikke fram:( Ikke noe med Koed å gjøre, pleier å bare ta maks 2 dager. Men posten/bring har ikke behandlet pakka tydeligvis. Så jeg utsetter mekking til onsdag/torsdag.

Postet bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det!:) Jeg har sett noe av den fra før, men kun til da han demonterte nav. Fullførte nå :) Tenkte meg grov dim av gjengestang med muttere, rør flens som han brukte, 4" pvc rør del og noe som er på ytterringen til lager som skive eller pipe. Så blir det ordnings om jeg måtte bytte :) Noe jeg er redd for når navet blir demontert. Indre ring og tetning følgte med navet på filmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tja, tenkte å legge inn ett bilde av det jeg skal montere før Juli:) 4 Juli er planen å være "ferdig". Blir vell aldri ferdig:p Har gått mer til vedlikehold enn tenkt, men vil å ha en sikker bil når den skal bli testet på banen litt.

Deler:

Sachs clutch

Bolter til trykkplate

Plastikk pinne med feste til g.gaffel.

Lager til svinghjul

Veiv tetning

Jekkfeste kopper

Pære til instrument

Bolter til demperne

Plastikk lokk til v.deksel

Kalibere rundtom

Castrol 75w-90 gir olje

Mishimoto radiator

Mishimoto slanger

M3 eksp.tank

80 grader termostat

Mangler 2 braketter for å montere eksp.tank som skal kjøpes hos gs og slanger med 90 grader rør hos DO88.se. Så planen er å få gjort om kjølesystemet, så f.eks jeg slipper å lufte manuelt i timevis. Så sjansen å da til å oppgradere med hel alu rad.

Må få lånt bukk for clutch jobben, lei av å spise grus:P klavene blir sandblåst og lakkert svarte, kalibere får å svart farge. Diffen får også ny olje av samme type som gir. Må bare handle liter flaske. Coiloversene blir montert med toppene når alt annet er fikset. Må ha en sikker dato for 4 hjuls kontroll. Men iløpet av året blir det å vekt ballansere bilen for optimal vekt fordeling :)

Beklager for lite bilder fra sist økt. Men ble sene økter for å få bilen klar før jobb. Tar bilder av det hele når jeg kommer under bilen. Trakter og kjøleslanger til for bremser blir å montert. Popper fast der tåkelys har posisjon.

Yes! Så det var det for nå. 10 Juni er det fagbrev prøve /som anleggmaskinreperatør. Så det er første pri og null skruing blir gjort fram til da.

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Idag ble det bremsejobbb:) Alle klavene lagt i vann med Deox-C for x antall timer. Så blir det litt lakk og nyoverhalte kalibere fra Koed montert sammen med klavene:) Fixet litt eksos sammen med pappa her om dagen. da jeg hadde en Simons potte liggende, sveiseapparat og vinkelkutter. Liker heller å bygge det man kan istedenfor å kjøpe alt ferdig :) Ble fin og ikke for bråkete lyd heller under langturer.

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...