Gå til innhold

E36 320i coupe, bruks/time attack


Kjellsen
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått pakke fra Koed. En bremseservice bak da håndbrekket har null virkning og tenkte å slenge på nye skiver og klosser i samme slengen. Eneste som skal bli byttet ut før bane kjøringen er klossene til Ferodo DS2500.

 

Forsendelsen inneholder følgende varer :

1 Styk 34216761239 Sæt m/4 Bremseklodser, bag
1 Styk 34416761289U Håndbremsebakker (sæt med 4)
1 Styk 34419064274U Qvicksæt f/håndbremsebakker
1 Styk 34351181342U Slidindikator, bag
2 Styk 34111157038U Repsæt til caliper
2 Styk 34211157046U Fjeder til caliper(1 STYK)
2 Styk 34411160134U Håndbremsekabel
2 Styk 34411100640 Bolt til gæk
2 Styk 34411163709 Gæk til håndbremsekabel
2 Styk 34416851438 Justerskrue
2 Styk 34211161806U Umbracoskrue, M8X14
2 Styk 150127050 Br.skive, bag, masiv

 

63BD78A0-2C1A-4425-A15F-2E1EB3E50AC0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er noe på vei og kommet til Tollvesenet. Nemlig diagnose utstyr for pcen, kan ta diagnose på BMW biler fra 88 til 2004 med ODB og ODB2 kontakt.

 

Kjøpte det her, så nå blir det diagnose av hele bilen. Motoren fusker litt, så mistenker kam sensor også mangler jeg ABS på bilen. Lampa fungerer, men ikke selve funksjonen. Så mulig det er bare noen sensorer.

 

http://www.totalcardiagnostics.com/shop/car-diagnostic-tools/bmw/carsoft-bmw-scan-tool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestemt meg for dekk som for meg virker topp til mitt bruk. Slitasje vil det nok være på alle dekk, så det er noe jeg må se litt bort i fra for å få det jeg ønsker. Kjører som normalt ellers til daglig. Jeg har ikke sett noen her inne prøvd de før, rett meg viss jeg tar feil? 

 

Det er disse: Yokohoma Advan Neova AD08R i 225/45-17. Dekka er ikke blitt bestilt enda.

http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Yokohama&tireModel=ADVAN+Neova+AD08+R&partnum=245WR7AD08R&vehicleSearch=false&fromCompare1=yes

 

p1.jpg

 

Hva gjorde at valget av dekk falt akkurat på disse? Driver selv å herjer litt rundt no bane, å dekkinfo er det alt for lite av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noen erfaring med noen av slike type dekk. Men må jo begynne ett sted. Jeg liker å se på motorsport i Japan( på pc). Der er Yokohoma veldig populært, å disse kommer stadig opp. Sett flere som har kjørt med de og avgitt god tilbakemelding. Alt fra folk med original Toyota AE86 til Skyline GTR med 600 hk. TIme attack osv.

 

Så disse er noe jeg har lyst til å prøve da jeg skal på bane og på vei. De vil nok slites fortere enn gatedekk. Men noe må man ofre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt må jo prøves før man får svar ;) , hvor mye må du ut med pr dekk?

 

Sant så sant :) Det blir ca  5000 inkl. moms/toll for alle 4. Spørs på hva mye kursen er på dollar, men ligger stabilt på ca 6 kr dollaren. Frakt kan vell ikke koste mer enn 1000 kr. Så ca 1500 pr dekk alt i alt tenker jeg. Fant ikke dekka i Norge. Å etter å ha hørt at folk betaler minimum 2000 ++ pr dekk av andre typer, så syntes jeg det er god pris :) Folk på jobben handler dekk for 10-15 K, helt vilt av priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte litt på advan sport, men skal en tur på bane og da vil jeg har litt andre dekk. Bra du hadde god erfaring med Advan :) Jeg kan jo teste og gi tilbakemelding her den dag de kommer på. Så blir det nok slike for bane og Advan sport på veien en dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fått Carsoft. V6.5 oppe å gå:)

Fikk opp:

Kam sensor feil, feil verdi

Gass spjeld potentiometer verdi feil

ABS sensor venstre og høye forran + fikk beskjed om å sjekke releer og sikringer.

Fikk andre også, men sletta og tilbakesatte service intervall :)

Så har da noe å gå etter da tomgangen har vært ujavn osv.

Postet bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei.

Jeg har ett problem som trengs litt assistanse. Jeg bruker Carsoft V6.5 og fikk opp ERROR på ABS systemet. ABS sensorer V og H forran ( har nye).
Men så er det problem 177. Jeg har ohmet begge ABS releer, den røde var deffekt. Byttet den ut, alle sikringer er OK. Men får fortsatt feilen opp.
Jeg målte om det kom spenning til 30, 0,00V. Men på 85 og 87 kom det 12,7V på trinn 2 på tenning. 85 er jord og 87 er forbruker som skal motta spenning når 86 blir aktivert fra tenning.(spolen). Så mottat 87 spenning fra 30. Så dette er helt feil.

Men ja, er det noen som kan gi meg noen tips? krypstrøm? feil fra ABS hjerne?

 

post-68468-0-01061800-1392558380_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

følger med :)

Hyggelig! :) Går tregt her, da jeg venter på litt deler, tid og plass til montering.

 

Men jeg har bestilt kam sensor da den kom opp på diagnosen. Så når jeg monterer nye bremser og abs sensorer blir det vell å se på abs pumpa. Så kan vell ta litt bilder over hvordan man fikser den om den ikke er i orden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...