Gå til innhold

E36 320i coupe, bruks/time attack


Kjellsen
 Share

Anbefalte innlegg

Latt stå over natta med kaldt vann, noe som fungerte mindre bra. Må iallefall ha god tolmodighet. Så jeg satte igang med vannkokern og gjorde prosessen på nytt. Så nå ble det andre saker:) Fikk av det verste over natta. Postet bilde

Noen som har en anbefaling av svinghjul som passer orginal clutch? Har ny clutch liggende og har ikke lyst å åpne å ikke kunne bytte svinghjulet å. Sett på JB til 6500 og orginal til 8000 har jeg ikke lyst på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Henvendelsen din er mottatt og videresendt til ansvarlig avdeling – sak 2014076846

 

Mvh

Dokumentasjonssenter sør"

 

Sendte en søknad bare for å ha gjort til den dagen jeg får bruk for M50B25 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ny overhalte kalibere fra Koed på med ny lakka klaver:) Vil bli behandlet som kaliberne blir neste gang:) Fant ikke Castrol bremsevæska i nærheten, så da ble bytta til ATE super blue racing som hadde høyere kokepunkt tørt og vått :) Dama var snill med å lufte bremsene og clutch med meg, gjorde jobben mye lettere:) Kjekt med ei dame som vil lære og hjelpe meg :)

Nå venter jeg bare på JB svinghjulet for å kunne bytte clutch. Bruker orginalt Sachs da jeg ikke skal gjøre noe med motor.

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

steike, dette ser bra ut :) virka som det var greit å koble opp radiatoren ja.

hvordan gjør du det med vifter? husk at ducting er utrolig viktig! ser du mangler den plast kappa.

 

jeg tenkte å kjøpe 2 biltema vifter og lage egen fanshroud alla denne og fjerne clutch vifta. 

har 1x 14" med bryter inne i bilen nå. men 2 små er vist bedre. større areal. 1x14 vs 2x 10 feks = 20"

mis_mmfs_wrx_01_1_sd.jpg

 

mange som bruker m20 svinghjul. er noen kilo lettere. men du trenger m20 starter å da. er noe snakk om at man burde ha pre facelift men har ikke satt meg inn i det enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til Latvia neste uke, så handler viftekåpa der:) Blir nok ett opplegg med doble vifter ettervhvert:)

Får prøve seg fram med M20 svinghjul neste gang om vegvesenet er villig til litt effekt økning med turbo:)

Hva har vi heeer?:)

Postet bilde

Kommer flere bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderes solgt i fordel for ren bruksbil. Ekstremt god teknisk stand, kan få liste på mail, pm eller på tlf. 4 hjuls kontroll blir tatt straks til uka. Standard rust på bakluke, nedre del av dører, høyre fremre jekkfeste er litt bulket med framskjerm. Forrige eier kjøre på kant på bensinstasjon. Den blir solgt som den er eller fikset for så å bli solgt for høyere pris. Nye kalibere, foringer, lager bak, bolter , clutch, M3 kjølesystem/alu rad, osv.

Kontakt ved interesse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å selge bilen er vell noe alle tenker når mye motstand kommer. Men etter motstanden og medgangen kommer så blir man glad i bilen etter mye greier :) Blir nok å beholde bilen nå og fikse høyre kanal, framskjerm og bakluke. Lurer på bakluke og framskjermer fra ACM i glassfiber :) Jeg skal til Latvia i 2 uker med E36`en, tar ferja fra Stockholm til Riga.  Så blir å handle kanal der, da org koster 5500 kr i Norge......... Kvalmt! Fikk tatt 4 hjuls kontroll og det ble endel bedre. Skal lage litt bedre opplegg for kjøleslangene foran etter turen. Så blir å handle småtterier til bilen som inneskjermer osv :)

 

Tok en rask vask i hjulbuene litt :)

post-68468-0-81964900-1405002375_thumb.j

post-68468-0-87790800-1405002429_thumb.j

post-68468-0-46788400-1405002506_thumb.j

post-68468-0-31582400-1405002592_thumb.j

post-68468-0-51667600-1405002651_thumb.j

 

4 hjulskontrollen

post-68468-0-61918100-1405002711_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...