rezaldo Skrevet Desember 2, 2013 Skrevet Desember 2, 2013 hei jeg har kjøpt nye felger til min e39(den er senka) : bak 18" x 9,5 inpress 39 foran 18" x 8.5 inpress 33 jeg vurderer å kjøpe nye vinterdekk til de men er usikker på om de vil passe, hadde vært supert om noen kunne gitt meg litt hjelp dekkene er 4 stk yokohama 245/45-18 takker for alle svar
Saltkjelen Skrevet Desember 2, 2013 Skrevet Desember 2, 2013 Jeg går utifra at du er klar over at felgenes innpress er helt galt for denne bilen og at E39 har større senter enn alle andre BMW'er, hvilket vil bety at dersom felgene kommer fra en 3-serie (noe som virker sannsynlig mht. innpresset) vil ikke felgene passe på din bil uten å bruke adapterspacere. Isåfall. 245/45-18 er feil dimmensjon å bruke på denne modellen, 40-profil ville vært rett. Nå er dekkene imidlertid innenfor lovlig differanse på +/- 5%, men med senket bil vil jeg tro det skaper problemer uansett.
rezaldo Skrevet Desember 2, 2013 Forfatter Skrevet Desember 2, 2013 ok så jeg skal finne noen dekk med profil 40 eller lavere da?
Saltkjelen Skrevet Desember 3, 2013 Skrevet Desember 3, 2013 Ikke lavere, men 40. Det gir minst avvik iht. original dimmensjon. Velger du mindre profil vil bilen bli lavere (og det vil se dumt ut).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå