Traktortom2 Skrevet Desember 3, 2013 Share Skrevet Desember 3, 2013 Halla folkens kom på en ide for å holde ledningsnettet i min BMW e46 mest mulig originalt (lyd) mitt anlegg skal oppgraderes, med flere høyttalere og delefilter i dørene, samt bak, men isteden for å tre opp nye ledninger opp i alle dører og over alt tenkte jeg på å bruke orginal nette i dørene inn på delefilter som legges i døra og ny derifra.så i prinsippet kan du bruke alt av høyttalere direkte på spiller. i multikontakten som kobles til spilleren tenkte jeg på å sette inn en ekstra multikontakt som jeg der kobler inn alle ledninger som skal til forsterker. så på denne måten holde resten av bilen mest mulig rein for ekstra ledninger og det vil bli en mye lettere jobb å få dette sammen og eventuell fjerne ved salg om ønskelig. men jo flere koblingpunkter man får på en ledning jo større fare er det for redusert lyd kvalitet. Hva synes dere om ideen og trur du det er noe poeng i å ta så stor hensyn til lydkvaliteten så lenge alle koblingpunkter er gjort skikkelig? Andre måter å få gjort dette på kanskje? Takker for alle synspungt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Desember 3, 2013 Share Skrevet Desember 3, 2013 Bygg deg et skikkelig frontsett, og legg hele høyttaler-budsjettet i det, så får du best lyd og minst mulig kobling (bare å trekke nye høyttalerkabler fra forsterker til delefilter, og fra delefiltre til høyttalere. Litt demping og mdf/stål til innfestning av mellomtone og en god forsterker så låter det MER enn nok av et frontsett. Hvis du ikke klarer å se det for deg, her er en video av min bil med kun frontsett og sub. 3600,- totalt for mellomtoner og diskanter, så ingen svindyre høyttalere heller. Men de har høy følsomhet, gode forsterkere og er bygd inn så bra det går. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Desember 4, 2013 Share Skrevet Desember 4, 2013 Akkurat slik som trådstarter beskriver er det jeg også gjorde/gjør. Var standard policy da jeg jobbet med billyd. Det skulle være enkelt for kunden selv å evt. fjerne forsterker/uoriginal radio og sette tilbake til originalt hvis bil skulle selges. Om lydkvaliteten blir så mye annerledes for hvermansen med en ekstra kopling kan nok diskuteres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Desember 5, 2013 Share Skrevet Desember 5, 2013 Har gjort det selv i en bil som anlegget bare skulle stå i noen måneder. Funket greit det, og fort gjort å fjerne igjen. Men hadde ikke gjort det sånn om du skal tyne ut mest mulig av dette da. Men virker ikke som du skal det. Så funker det:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå