Gå til innhold

Startproblemer ombygd E36 M3 S50B32.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Sliter litt om dagen med å starte en E36 M3. Bilen er ombygd fra 318is.

Problemet kom og gikk litt en stund, men den senere tiden har den ikke ville starte. Den starter på trillen og startmotor og motor går rundt om man kinner, men motor starter ikke.

Noen som vet hva problemet kan være?

NVH Vegard

Skrevet

Har også hatt litt problemer før når den startet med nøkkelen at den ikke ville, så satt man på start kabler og da startet den ofte. Men ikke nå lenger, er helt nytt batteri.

Skrevet

Har ikke noe med startsperre å gjøre, prøvd med startkabler? Virker som om batteriet gir litt lite startstrøm...Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Er helt nytt batteri omtrent. Det har blitt byttet etter den begynte å bli vanskelig å starte. Skal ta å få sjekket jordingspunkt og sånn. Takk for svar:)

• 2 weeks later...
Skrevet

Prøvd med helt nytt batteri med startbooster på i dag, startmotoren gikk rundt som en rakett men bilen startet ikke. Sjekket Jording til motor, batteri og den som sitter på motor ledningsnettet. Men vil ikke starte.

Kan også legge til at el vinduene ikke funker lenger heller om kanskje det kan ha noen betydning.

Tvangskjørt bensinpumpa så den er sikker på å få bensin har vi også gjort.

Noen forslag?:)

Skrevet

etter hva jeg har fått beskjed om kan det være veivakselsensor,min er også sånn,kinner som bare det men tenner ikke.

får veivakselsensor 28 så da skal det testes. har ikke tatt diagnose på den,men prøver meg litt fram da den står et stykke fra bilverksted pga vinterlagring. :P

Skrevet

Jeg ser du har bygget på S50B32, noe som med stor sikkerhet betyr at du har EWS2(hvertfall på donorbilen for M3 motoren).  Hvilken årsmodell er 318isn originalt?

Skrevet

etter hva jeg har fått beskjed om kan det være veivakselsensor,min er også sånn,kinner som bare det men tenner ikke.

får veivakselsensor 28 så da skal det testes. har ikke tatt diagnose på den,men prøver meg litt fram da den står et stykke fra bilverksted pga vinterlagring. :P

Starter din på trillen også? Gi en lyd når du har testet med ny veivakselsensor.
Skrevet

Jeg ser du har bygget på S50B32, noe som med stor sikkerhet betyr at du har EWS2(hvertfall på donorbilen for M3 motoren).  Hvilken årsmodell er 318isn originalt?

Tror isn er 1994. Har fungert som bare det før,men plutselig begynte den å bli vrang, startet bare av og til og nå aldri. Kun når den trilles igang.

Skrevet

du skal høre det klikke fra ews modulet, når du setter på tenninga.

orginalt sitter den bak hanskerommet

Prøvd å høre etter ulik, hører ikke mye. Klikker kun litt i motorrommet. Har demontert hanskerommet osv men finner ikke noe som ligner noen ews modul. Bilen en ribba innvendig med sveisa bur og bøttestoler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...