Gå til innhold

Startproblemer ombygd E36 M3 S50B32.

Anbefalte innlegg

Skrevet

94' har ikke EWS2 originalt, så du bør nesten finne ut hvordan startsperren har blitt omgått.  Kan bli gjort på forskjellige metoder.  Ville hørt med han som har bygd bilen for dette.
Diagnose hadde nok også vært en fordel.  EWS modulen finner du forøvrig ved hjernen din.

Skrevet

Vet ikke hvem som har bygd den om,det som er dumt. Men når den ble hentet startet den fint som bare det og har fungert nesten hele sommeren som var, men rett for vinteren begynte den å tulle. Kan ta ut hjernen å se om jeg finner ews.

Kan prøve å ta en diagnose på den.

Tusen takk for svar.

Skrevet

EWS2 kan bli forbipassert ved:
-Fjerning av EWS2 fra hjerne.  Absolutt det enkleste alternativet som ikke byr på problemer senere.

-Bruke EWS2 systemet fra donorbil.  Da er ofte nøkkelen fra donorbil fastlimt på en nøkkelring som originalt satt på tendinga til donorbilen.  Er faktisk mulig denne begynner å bli tom for strøm?

-Noen flere?

Skrevet

Starter din på trillen også? Gi en lyd når du har testet med ny veivakselsensor.

har ikke prøvd dytte den igang,får delen i morgen antagelig så gir beskjed :)

send meg en mld her så svarer jeg deg der :)

Skrevet

Ok. Fikk delen i går,men pinnekjøtt kommer før skruing så skal bytte den i morgen så gir jeg beskjed her vettu ;)

p

Heve, viktig med pinnekjøtt. Ikke hver dag man får det. Ja,post her når du hsrfått skiftet den. :)

Skrevet

Veldig sant :) ble ekstrajobbing i dag,skal se om jeg rekker bytte sensor i morgen. Bilen står i Fenstad å jeg bor på kløfta vettu så må ha litt god tid ;)

Gir beskjed når jeg har byttet. Slipper det bli så mye tull inne her ;) he he

Skrevet

Nå skulle jeg bytte sensor,enkel fiks,men ikke når forrige eier har rundet umbrako skruen,så får ikke gitt noe svar ennå ang om det løste problemet.

Kjøpe litt div som trengs for å få den av så kommer jeg tilbake med svar om det var feilen på min :) altid noe sånt som dukker opp når man skrur på gamle biler,forrige eier har nok enten strammet for hardt å rundet den eller prøvd bytte å rundet den da :P kjedelige greier.

Skrevet

Skjønner:) Alltid noe morsomt som dukker opp på eldre biler:) Bare gi en lyd her du:) Skal få opp en diagnose PC igjen å gå nå. Så prøver vel å få tatt diagnose på denne nå får å se.

Men er bare å komme med forslagher om noen har det:)

Skrevet

Har du sånn diagnose utstyr? Skulle gjerne tatt det på min også,hvor holder du til?

Ja,herlig når forrige eiere har prøvd å skru selv uten noen kunnskaper osv :P

Wd40,kjølespray å en torx så er den byttet ;) skal gi det et forsøk i dag ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...