Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Når jeg skal ha av de 4 boltene, kan jeg da bruke vanlig pipe, altså 6 kant? Eller må jeg ha torx, er jo ingen steder som har sånn..

Skrevet

Når jeg skal ha av de 4 boltene, kan jeg da bruke vanlig pipe, altså 6 kant? Eller må jeg ha torx, er jo ingen steder som har sånn..

Biltema har:

http://www.biltema.no/no/Verktoy/Handverktoy/Pipe--og-Nokkelverktoy/Piper-adaptere-og-forlengere/Torxpipesett-10387/

Det er en E14 Pipe du skal bruke der, ville ikke tatt sjansen på å brukt en vanlig pipe, det er dumt om du runder bolten da det er en vanskelig plass å komme til.

Skrevet

Fant det ut :) men nå måtte jo Selfølgelig den siste torx mutteren som sitter i driv aksling runde seg! Må jeg gjøre nå? Finnes deg noe verktøy?

Skrevet

Fant det ut :) men nå måtte jo Selfølgelig den siste torx mutteren som sitter i driv aksling runde seg! Må jeg gjøre nå? Finnes deg noe verktøy?

Du kan jo prøve å banke innpå en mindre 12 kant pipe, eller sveise på en mutter om du har tilgang til sveise apparat.

Skrevet

Har ikke tilgang til sveiseaparat... Er ikke så god plass pga eksosrøret går under der.

Eventuelt en liten dremmel med kappeskive for å kappe bolthodet.

Skrevet

Eventuelt en liten dremmel med kappeskive for å kappe bolthodet.

Ja, hvordan blir det da å få ut resten av bolten som sitter igjen?

Skrevet

Ja, hvordan blir det da å få ut resten av bolten som sitter igjen?

Den kan du antagelig skru ut for hand eller med en tang når du har tatt ut hjullager/navet.

Boltene skal/bør forøvrig byttes ut med nye og Locktite på de.

Skrevet

Når jeg da skal montere på igjen hjullageret, så ser jeg at de 4 boltene som medfølger så er det gjengelås smørt på. Trenger jeg å legge mer på? hva sier dere? :D Er ikke sikker på slikt :) Har skiftet foran med det som var på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...