Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har et lite problem med ABS sensoren på min e39. Når jeg tar diagnose står det at høyre abs sensor foran er ødelagt.

Men forrige eier mener at han byttet den, og da var problemet borte i ca. en uke før det kom tilbake.
Kan dette være fordi han hadde kjøpt noe billig greier på ebay? Eller er det noe annet som kan være feil da?

Skrevet

Det kan være dårlig sensor han har kjøpt, uorginale senorer er kjent for at kvaliteten kan være veldig dårlig. Men det kan også være abskransen. På min hadde jeg problem med at det lå feil på abs sensor vsf. Da hjalp det ikke å skifte sensor. Fant da ut at den ene stikkeren i stikket til abs mondulen ikke sto skikkelig nedpå, så da presset jeg den på plass, og da ble alt bra :)

Skrevet

Abskransen sitter i hjullageret, det er den abssensoren står inn mot, og registrerer hvor fort hjulet går, hvis det er skade i hjullageret kan det føre til at den ikke får riktig signal, da da blir det registrert feil. Dette går det ann å sjekke med et oscilloskop

Tviler på det er mondulen, mente det stikket som står ned på mondulen.

Kan også være ledningsbrudd som forårsaker dette. kommer langt med multimeter. :)

Skrevet

Tusen takk for fine tilbake meldinger . Skal gå over en runde med multimeteret så fort jeg finner det.. Hehe

Abs hjernen er den som sitter på venstre side i motor rommet?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...