Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter motorbytte i en 520ia (m52tub20) vil ikke kassa reagere på kickdown, og det virker heller ikke som den girer, men bare slurer igang ved start og drar veldig dårlig. (turtall og respons er normalt når den ikke er i gir)

Noe tips til hva som bør gjøres ?

Kan det være lite olje på kassa eller noe som gjør dette ?

LMM er ikke tilkoblet, kan det være årsak ?

Brukte kassa som satt i bilen fra før, uten å ta ut konverter eller demontere rør/oljekjøler,

Så det har ikke kommet ut så mye som en dråpe olje fra girkassa.

Takk for svar =)

Skrevet

Den har nok satt seg i nødmodus ja. Følger med på denne da jeg sliter med det samme. 

Mitt problem er vell noe annerledes da min går i nødmodus etter en stund. Den kan funke helt normalt fra den er kaldt men etter den har vært parkert litt eller man har stoppet i kryss osv så går den i nødmodus type 3 gir å kun det. håper du finner ut av det så jeg kansje kan få noen tips samtidig. 

5HP18 du har?

Skrevet

kan hende d e fordi lmm ikke er tilkoblet ja.

på forrige bilen min (dette var da e34 men er vell mye samme i prinsippet) hadde jeg samme problemet, den startet i nødmodus.

etter flush av kasse uten at det hjalp begynte jeg og leite etter alt mulig egentlig og fant då en liten sprek i innsugsbelgen, så den trakk litt falskluft der. var ikke store sprekken, men byttet den no uansett.

og det hjalp, med engang var den helt fin og alt funket som det skulle, så mulig trådstarter har problem pga lmm som ikke er tilkoblet hvis kassen bare får beskjed om feil og går i nødmodus.

Skrevet

Jeg vil sterkt anbefale å få lest av elektronikken i bilen din med INPA, DVs BMW sitt originale system. Med en universal feilkode leser får man ikke frem all informasjon i elektronikken.

Skrevet

skal sette på lmm og prøve

har inpa også, så kan få lest ut :)

bare litt lei den pcen som har software'n :P

Takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...