Gå til innhold

Kjøre avskiltet bil pga. manglende godkjenning?

BMW-Driver
 Share

Anbefalte innlegg

Slæddet på offentlig vei, så det dere mener er at ingen biler skal skli på vinterføre?? Da er det heller ikke lov til å spinne på vinterføre for å komme seg videre da?.. Og om jeg hadde gjort det med vilje, så hadde jeg godtatt straffen! Men når jeg ikke gjorde noe for MORROSKYLD, så blir jeg provosert over politiet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vanskelige er dem i Drammen a?

Greia er at du ikke må være ærlig å si hva som var meninga, men legge vekt på glatt føre og at du heldigvis klarte å hente inn noe som kunne gått riktig ille, og være ydmyk.

Sier det på bakgrunn av å starte bilen i 2gir og stå med hjulspinn helt til det ble grønt lys, etterfulgt av at bremsen ble sluppet og dunka sperra på m20'n gjennom hele svingen, rett foran nesa til polisen. -Kom meg unna, ikke advarsel engang. Vi fikk en bra tone og spøkte litt med lyden i bilen, som konstabelen syntes var harry. Jeg blunka til han, så var det bare å kjøre videre.

Andre gang var i en rundkjøring i oslo. Banka på i 3giret ut av rundkjøringa, bredere enn noen gang - i en hinsides fart. *Ble tatt.*

Denne gangen var det fokus på førerkortbeslag og hvordan de klart og tydelig så at dette var fremprovosert. Jeg stod på mitt om hvor flaks det var at jeg hadde klart å rette meg inn igjen. Fikk kjøre videre, med beskjed om at de ikke håpet å møte meg sånn igjen. 

Ring inn og si du skulle hatt klapp på skuldra for dine ferdigheter som reddet deg fra en ulykke, og krev lappen tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har ikke sladdet, men sklidd pga at det var glatt...? I så fall hvorfor godtok du noe som helst?

Men for meg virker det bare som du ikke vil innse det du har gjort og forsøker desperat å ta hevn. Skulle du derimot ha sklidd, og ikke sladdet så bør vel det synes da du blir tatt på fersken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok bare å gi opp, det blir ord mot ord og du taper sannsynligvis uansett..

Om du sladdet med vilje tar de deg for uaktsom kjøring, om det ikke var med vilje så tar de deg for å ha "mistet kontrollen" over kjøretøyet.

Du bør ha gode vitner og/eller opptak skal du ha sjans å komme deg unna dette. End of story..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Som jeg sa fra begynnelsen, så er jeg uskyldig! Har ikke slæddet med vilje!.. Derfor fikk jeg retunert lappen i posten, forelegget fjernet!.. Så ikke kom å si at jeg bare skal godta straffen helt uten videre!.. Takk til dere, som tror dere kan lover og regler :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...