A.stene Skrevet Desember 13, 2013 Share Skrevet Desember 13, 2013 Er det vanskelig å bytte turbo selv på denne type bil? Fikk høre fra bmw verksted at turboen lekker olje å det har kommet olje i intercooler når jeg var på service og byttet veivhusventilasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 13, 2013 Share Skrevet Desember 13, 2013 Jeg vil påstå at det ikke er vanskelig, men det tar tid. Men har du verktøy å en plass å stå så er det rimelig kurant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.stene Skrevet Desember 13, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2013 Er det noe man helst bør la et verksted ta seg av? Er litt gira på å la det være orginalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mege34 Skrevet Desember 13, 2013 Share Skrevet Desember 13, 2013 er det ikke "normalt" at det kommer litt olje i innsug fra turboen? har sjøl en e34 525tds (er vel samme motor? m51d25) og der er det no også dratt litt olje gjennom intercooler og oppver men hadde fått det for meg at dette var normalt så får bare vaske det innimellom. spyle reint virker ikke turboen din ellers da bortsett fra litt oljelekk? skal vell ikke være nødvendig og bytte hele turbo pga det vell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spankus Skrevet Desember 13, 2013 Share Skrevet Desember 13, 2013 er ikke samme motoren i e34 525 tds og 525d 02, er m57d25 i 525d. Men uansett, en liten oljefilm blir det pga att veivhus ventilasjon går jo via luftfiltret og inn i innsuget igjen. Og dette er rett og slett oljedamp Har du merket noe blårøyk eller olje forbruk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.stene Skrevet Desember 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2013 Har merket en god del oljeforbruk, det var dette som fikk meg til å levere bilen på verksted å undersøke etter lekasje, de byttet veivhusfilter og fant mye oljesøl under turbo og i intercooler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 14, 2013 Share Skrevet Desember 14, 2013 Dette kan komme av tett veivhus filter. Var det tett? Sendt fra mobilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.stene Skrevet Desember 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2013 Jeg trodde det var tett, men verkstedet mente d var turboen som var hele problemet, Det var en stygg tikkelyd fra motor når den sto på tomgang når jeg åpnet oljepåfyllingslokket, Par dråper olje når den gikk så roet det seg litt, tyder ikke det på " tett veivhus?" Med tett veivhus, vil turbo kunne gå i stykker?( lekke mye olje) samt olje i intercooler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 15, 2013 Share Skrevet Desember 15, 2013 Ja. Når veivhus tettes så blåse det olje ut gjennom det svakeste punkt. Sendt fra mobilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.stene Skrevet Desember 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2013 Det blir uansett et turbobytte på merkeverksted, d ble ikke all verden til pris for ny turbo med jobb. Kan kansje være like lurt å få i orginalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet April 21, 2016 Share Skrevet April 21, 2016 Drar opp en gammel tråd da min E39 2002 er moden for skifte. Skaffet du turbo selv, eller hva gjorde du/dere? Pris etter bytte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå