bmwm3carbon Skrevet Desember 21, 2013 Forfatter Skrevet Desember 21, 2013 Hvorfor ikke ta av pressa, vise bilen å montere pressa i ettertid å godkjenne om 3 år når den er veteran? Det er nye regler får kontroll av importerte biler nå, en bil som har vert regga i et EU land før skal bare inn å sjekke at chassinr stemmer med vognkortet. Å ta noen bilder av bilen. Kompressoren kan bare stå på også om du møter noen som ikke bryr seg om det. Joda, det er et greit alternativ å vente til den er veteran. Men å vise den med kompressor og forvente at Kontrolløren på BT ikke skal bry seg, det er vel ikke veldig sannsynlig? De skal tross alt sette signaturen sin på godkjenningen..
leif harald Skrevet Desember 21, 2013 Skrevet Desember 21, 2013 Som sakt så er det nye regler. De skal bare sjekke at chassinr stemmer. Om ikke e30 hadde hatt chassinr synlig før du åpna panseret hadde de ikke gjort det en gang. Jeg har vist 2 biler med turbo å 3" hele veien uten at de har sakt noe men er vel fort gjort å hive av pressa uanz. Var bare et tips
bmwm3carbon Skrevet Desember 21, 2013 Forfatter Skrevet Desember 21, 2013 Som sakt så er det nye regler. De skal bare sjekke at chassinr stemmer. Om ikke e30 hadde hatt chassinr synlig før du åpna panseret hadde de ikke gjort det en gang. Jeg har vist 2 biler med turbo å 3" hele veien uten at de har sakt noe men er vel fort gjort å hive av pressa uanz. Var bare et tips Jøss, det er ikke verst. I Haugesund du har vist de?
bmwm3carbon Skrevet Januar 5, 2014 Forfatter Skrevet Januar 5, 2014 Godkjennings planene er igjen aktuelle. Ser ut til at det kan gå veien, men venter fortsatt på svar fra SFOOR. Etter å ha fått negative tilbakemeldinger for noen uker siden, har jeg kommet i kontakt med en i BT som har en løsning for dette med effekt dokumentasjon og toll avgifter. Hadde egentlig bestemt meg for å sette motor i orginal stand og vise bilen uten kompressor, for å få skilt på den. Så kompressoren, inkludert tilbehør, var demontert og orginal deler var delvis montert. Hadde også samlet sammen det som trengs av deler for orginal godkjenning - bremser osv. Etter kontra beskjed fra BT fredag fredag 3/12, har jeg hatt skru maraton, og montert kompressoren igjen. Gikk ca. 7-8 timer på demontering og det samme på montering. Veldig trangt, men enormt imponerende arbeid av de som har tilpasset og maskinert "kittet". Greit å få skrudd litt og gjøre seg kjent med oppsettet. Bilde uten kompressor, innsug ++. Kompressor montert igjen: "Nye" BBS RC hjul montert og nye nyrer. Dårlige mobil bilder dessverre. http://s1314.photobucket.com/user/aaenes/media/Mobile%20Uploads/image_zpse740dfc3.jpg.html] Morty999 reagerte på dette 1
Ole M.Haraldstad Skrevet April 2, 2014 Skrevet April 2, 2014 Lykke til med godkjenning:-) Hva hadde de for løsning som kunne løse dette?
bmwm3carbon Skrevet April 6, 2014 Forfatter Skrevet April 6, 2014 Hoi,hoi! Her er det liv ja! Bilen måtte vises i orginal stand for å i det hele tatt få skilter. Deretter skal det la seg gjøre å godkjenne den med kompressor. Var på visning med bilen for etpar uker siden. Fikk godkjent Coilovers og BBS hjula. Ellers har bilen fått orginal bremser osv. Fikk dessverre mangellapp på eksos støy. Dermed må jeg bygge om eksosen. DTM stussen skal bort, da den er den største synderen... Dessverre. Håper skiltene er på plass iløpet av April. Da blir det vel å montere kompressor kittet igjen og starte på godkjennings prossess OG noen banetreff Skal få ut litt bilder når skiltene er på og bilen er "shina".
Morty999 Skrevet April 6, 2014 Skrevet April 6, 2014 har ikke lyst ¨ta ett bilde av hvordan coila er tilpasset?
Kristian Skrevet April 6, 2014 Skrevet April 6, 2014 Hoi,hoi! Her er det liv ja! Bilen måtte vises i orginal stand for å i det hele tatt få skilter. Deretter skal det la seg gjøre å godkjenne den med kompressor. Var på visning med bilen for etpar uker siden. Fikk godkjent Coilovers og BBS hjula. Ellers har bilen fått orginal bremser osv. Fikk dessverre mangellapp på eksos støy. Dermed må jeg bygge om eksosen. DTM stussen skal bort, da den er den største synderen... Dessverre. Håper skiltene er på plass iløpet av April. Da blir det vel å montere kompressor kittet igjen og starte på godkjennings prossess OG noen banetreff Skal få ut litt bilder når skiltene er på og bilen er "shina". Da hadde jeg vel desverre rett da. Håper du får kost deg med bilen i år da uten for mye trøbbel med svv
Tyggern Skrevet April 6, 2014 Skrevet April 6, 2014 Utrolig grom bil. tittet litt på denne når den lå til salgs. lykke til med BT og skilt. Det er kult med noe som ikke er som alle andre trimma E30 M3
bmwm3carbon Skrevet April 8, 2014 Forfatter Skrevet April 8, 2014 Da hadde jeg vel desverre rett da. Håper du får kost deg med bilen i år da uten for mye trøbbel med svv Du hadde nok til en viss grad rett, men føler det gikk forholdsvis bra. En meget bil interessert mann som gikk over bilen. Akkuratt eksos støyen synes jeg selv er altfor voldsom. Har du kjøpt Alpina B8`en som sto tilsalgs i høst? Jeg har også sladda rundt i den tidligere:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå