Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe e34, men for noen mnd siden var den helt frisk, men nå som jeg starter den så sviver den normalt, men er enkelte ganger når jeg gir fullgass i fri og kjører trenger heller ikke og gi mye gass så begynner den og fjuske og det tar en stund før det gir seg. Så da holder den seg bare på 2000rpm ved full gass.. også plutselig så kommer den seg igjen, men da smeller det i innsuget(høres utsom potte smell fra volvo 940) men når den sperrer på 2000rpm liksom og jeg har fullgass så hører det utsom jeg har bittelitt gass.. så det høres utsom gassvaieren er drit treg liksom.. så blir morsomt og kjøre den itrafikken hehe :P noen som har noe innspill? Jeg har vært borti mye rart med m52 motoren men ikke den her.. den skal vell ikke bli sånn etter noe mnd? Eller er det kondens itanken? At den sliter litt med og antenne? Den fjusker ikke sånn at den vibrerer og rister, motoren er hel normal(gått 185.000km)

Litt teit forklart, men er på mobilen :P

Takker for evt alle innspill jeg kan få :)

Skrevet

Kan ikke være TPS-sensoren da?

Litt vanskelig å si noe sikkert, men tviler på at det er kondens som er problemet.

Skal være god andel vann før du merker noe som helst fusk :)

Er nok en sensor eller evt bensinpumpe som tuller seg.

Skrevet

Skal den være så kødden etter bare et par mnd? Tenkte jeg skulle dra den skikkelig og kjøre den greit varm, så kommer jeg tilbake om den har forandra seg :)

Skrevet

Alt har med tilfeldigheter.. :)

Kjør den varm rolig først, så kan du heller dra litt på å se om det kommer seg.

Du får gi feedback om det løste seg eller ei!

Skrevet

En stund siden nå, men høres ut som akkurat samme symtomene jeg hadde på en E34, men med forgjengeren M50B20.

Prøvde å bytte en av veivsensorene? fremme uten at det hjalp. Fikk tips om at denne motoren er plaget med dårlige coiler, og var to typer ute å går?

Etter at jeg byttet alle coilene virket den bra igjen.

Under feilsøkingen en kveld så jeg det slo over gnist fra pluggen og til toppen pga dårlige morkne gummibelger ned fra coilene, så byttet de også. Da ble den litt bedre før jeg også byttet selve coilene.

M50 og M52 bruker vel samme coiler eller?

Var nok bare noen av de gamle coilene som var dårlig for min del, men byttet alle. Husker ikke om jeg gav de gamle med når jeg solgte den.

Men om jeg har de liggende er det bare å komme å hente de. Kanskje noen av de er ok.

Kommer ned til Skien på søndag og kan se om jeg har de liggende, og blir vel i området til godt ut på nyåret.

Skrevet

Nå skal dere høre noe skikkelig morsomt gutter :P Skulle bytte termostathus pån, og han gamle eieren har glemt og sette tilbake mutteren til jord på motoren :P Så jeg tror det ordna seg nå :P  Skal teste det imorgen :)

Skrevet

Kan hørest ut som TPS slik som Julian nevnte, hadde nyligt et lignende problem med min e39, m52tu. Fikk blowback og den gikk ikke over 2000 rpm til tider :)

Skifta gasspjeldet, så var alt bra etterpå :)

Edit: Så ikke siste komentaren din før etter jeg skrev dette :P

Skrevet

neimen er bare bra at dere kommer med forslag ja :) Så hvis ikke det er det så har jeg noe og gå ut etter :P Men jeg regner med det at den fikk jord noen ganger og noen ganger ikke :P

Skrevet

Også var luftmassemåleren helt på tur :P Den juksa og holdt på og dø, var ganske skummelt når en bil holdt på og kjøre inni meg :P
Så plugga ut luftmassemåleren og den sliter på tomgang osv, men draget kom tilbake når jeg nappa ut kontakten :P Hva koster sånt brukt ? :P

Skrevet

Men er litt klakke lyder under motoren.. Noen som vet hva det er? Hører det ikke i motorrommet, men bare under.. Og hører det bare på tomgang og følger ikke turtall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...