smbob Skrevet Desember 20, 2013 Skrevet Desember 20, 2013 Hei. Er det andre som har opplevd lekasje ved bakluka på e60? Jeg har kjøpt meg en 525 Da xDrive, 2008 modell, av merkeforhandler. Ved klargjøriing for salg, vask av bilen, ble det av dekket at det var kommet vann inn bak i bilen og tre elektronikkenheter måtte byttes. Slik at det ble ingen "nybil" til jul. Ser på forumet en link til en artikkel: Dålig tätning baklucka (E60)På E60-modellen är det tydligen vanligt med dåliga tätningar till bagageluckan. Vatten rinner in i bagaget och samlar sig på botten av reservhjulsbaljan, där det finns lite elektronikmoduler som tar skada. Bilar utan dragkrok och comfortpaket lär inte ha några moduler i reservhjulsbaljan och drabbas således inte av elektronikproblem vid läckage.En workaround på detta finns från BMW, man flyttar modulerna från golvet till sidorna där dom inte är lika utsatta. Hele listen med kjente svakheter: http://www.autopower...gnatguiden/E60/ Vet noen om dette er noe som BMW Norge erkjenner? Forhandler som jeg skal kjøpe av var uvitende om denne informasjonen som jeg henviser til. Sendte de linken, slik at de kunne sjekke ut denne påstanden og sjekke opp med BMW Norge. Kan det være andre ting enn "pakningsfeil" som er årsak til vanninntregning? Bilen har "vanlig" soltak og det er ikke registrert noen fukt inne i bilen. Jeg venter i spenning på tilbakemelding fra forhandler, hva som er årsaken. Skal man heve kjøpet eller la dem utbedre feilen. Har fått lovnad fra forhander på ett års garanti på fuktinntregning og elektronikkfeil. VictorJohn reagerte på dette 1
316 Skrevet Desember 20, 2013 Skrevet Desember 20, 2013 Dette er et vanlig problem. Mange som har fått det dekket, og du som enda ikke har fått bilen din (?) bør i hvert fall få det dekket, enten av BMW sentralt eller av din forhandler. Hadde aldri tatt med meg bilen om den var slik.
smbob Skrevet Desember 20, 2013 Forfatter Skrevet Desember 20, 2013 Jo, de dekker dette fult opp. Lurete på om det var et kjent problem. Er det "bare" dårlig pakning som er årsak til problemet? Og om det er en servicemelding fra BMW med tanke på det å flytte modulene og feste dem i siden istede for at de ligger i bunnen. Slik det er opplyst på den svenske siden.
smbob Skrevet Desember 27, 2013 Forfatter Skrevet Desember 27, 2013 Dette er et vanlig problem. Mange som har fått det dekket, og du som enda ikke har fått bilen din (?) bør i hvert fall få det dekket, enten av BMW sentralt eller av din forhandler. Hadde aldri tatt med meg bilen om den var slik. Ha sjekket med Bavaria. Fikk høre at vanninntregning i bagasjerom som oftes var forårsaket av tette dreneringer fra takluke.? Lurer på hva som er "vanlig poblem, som mange har fått dekket", slik det refereres til i svaret fra 316. Litt betenkt at dette skjer ved vask/klargjøring av bilen som vi har kjøpt. Bien har stått inne til forhandler forhandler i neste ett år. (Var høyt priset, før vi fikk prutet den ned til en fornuftig pris.) Er det ikke anbefalt med maskinvask av biler med soltak? Hvis det var tett drenering fra takluke, er det en enkel sak og fikse. Venter spent på tilbakmelding fra forhandler på hva årsaken var. Er det noen annet "kjent problem" ønsker vi dette fikset før vi får bilen. Slik at vi slipper å være usikker vedrørende vanninntregning i vår "nye bil".
smbob Skrevet Januar 2, 2014 Forfatter Skrevet Januar 2, 2014 Ikke så kjent problem dette, som det først ble opplyst. Håpte på tilbakemlding fra forumet. Forhandler bytter de defekte enetene og jeg håper de finner årsaken til at det kom vann inn i bagasjerommet. De har også utvidet til ett års garanti vedrørende dette problemet. Godt fornøyd med dem!
Vannslangen Skrevet Januar 3, 2014 Skrevet Januar 3, 2014 Dårlig pakning allerede på en 2008 modell hørtes betenkelig ut, ikke akkurat vanlig å bytte dørpakninger hvert 5 år? Må ligge noe mer bak.. Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
smbob Skrevet Januar 3, 2014 Forfatter Skrevet Januar 3, 2014 Dårlig pakning allerede på en 2008 modell hørtes betenkelig ut, ikke akkurat vanlig å bytte dørpakninger hvert 5 år? Må ligge noe mer bak.. Sent from my SM-N9005 using Tapatalk Jeg tenker det samme. Den må eventuelt være skadd, men la ikke meke til dette når jeg hadde bilen til låns. Men, studerte heller ikke pakningen. Har hørt atutluftingskanalene i bakskjermen som ikke sitter som de skal, kan være en årsak. Det er "vanlig takluke" på bilen, tett drenering ved denne, kan vel gi vanninntregning Men, havner dette eventuelt i bagasjerom?
landrange Skrevet Januar 6, 2014 Skrevet Januar 6, 2014 Hadde samme problem på min e61. Tett dreneringsslange fra taktuke slik at vann samlet seg i brønnen under bag.rommet. Jeg fikk tørket opp boksene som lå der og flyttet de opp til venstre side bak luken der! Dro opp slangen fra bak ved baklykten og puttet den tilbake. Slangen skal være koblet til en ventil, som sikkert var tett, men jeg bare dyttet slangen ned i hullet der den lå. Har ikke hatt probl siden!
Gustav C. Skrevet Januar 10, 2014 Skrevet Januar 10, 2014 Pakningen kan revne pga is og frost som alle andre dørpakninger. Bakluka er fjærbelastet og åpner seg ganske effektivt, selv om den er frossetfast. Når jeg Jeg snakker av egen erfaring her. Når jeg vasket bilen med høytrykk merket jeg at det kom fuktighet inn i bagasjerommet, så måtte skifte pakkningen. Ettersom bilen din er kjøpt hos en seriøst BMW merkeforhandler og har garanti, så hadde ikke jeg hatt problemer med å sove om natten..
smbob Skrevet Januar 11, 2014 Forfatter Skrevet Januar 11, 2014 Pakningen kan revne pga is og frost som alle andre dørpakninger. Bakluka er fjærbelastet og åpner seg ganske effektivt, selv om den er frossetfast. Når jeg Jeg snakker av egen erfaring her. Når jeg vasket bilen med høytrykk merket jeg at det kom fuktighet inn i bagasjerommet, så måtte skifte pakkningen. Ettersom bilen din er kjøpt hos en seriøst BMW merkeforhandler og har garanti, så hadde ikke jeg hatt problemer med å sove om natten.. Er trygg på forhandler. Etter nye elektronikkenhetene ble montert, viste det seg at motoren til hengerfestet var defekt. Så litt mer venting, før vi får vår "nye" bil. Det eneste jeg bekymret over er at man ikke kan eksakt hvorfor vann kom inn i bilen når det vasket den i forbindelse med klargjøring/levering. Det ble benyttet maskinvask. Forhandler utvider garanti til ett år, vedrørende vanninntrengning og elektronikkfeil. Dette er jo betryggende for oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå