Jonaskjonstad Skrevet Desember 22, 2013 Skrevet Desember 22, 2013 Noen som vet om en dynamo fra 530D passer på en 520 bensin ? Trenger et kjapt svar
Otis Skrevet Desember 22, 2013 Skrevet Desember 22, 2013 Sjekk selv på www.bmwfans.info Men sånn umiddelbart, mener jeg at det har helt like festepunkter, mulig kontaktene er litt annerledes.
Bimmerfører Skrevet Desember 22, 2013 Skrevet Desember 22, 2013 LIte trolig, mener å huske at 530D har litt lenger aksling på reimhjulet enn hva 520bensin har ellers så er koblinger og festeanordninen lik. Hvorfor bytte dynamo, er som regel ikke annet en regulatoren (børstene på denne som blir slitt).Skru ut dynamoen skru av plastkåpa bak og google delenummeret på den svarte delen (regulatoren), denne får du kjøpt for noen få kroner via nettet (orginal bosh, dog uten bmw logoen)jeg byttet på den gamle E39 min i sommer 520bensin, dette var en 120amp dynamo og da var delenummeret 1 197 311 536Kjøpte den fra Lima-shop.de og hadde den i posten etter 4dager.http://www.lima-shop.de/en/product_info.php/info/p19_Regulator-14-1V-1197311545-Bosch-BMW-alternator-545-1980.htmlBilligste jeg fant i norge var litt over 900,- og de hadde den heller ikke på lager og måtte bestillesEDITav en eller merklig grunn har bmw laget mange forskjellige dynamoer til denne bilen, ja jeg forstår det pga strøm, men når de i tillegg lager flere forskjellige drevhjul og lengder på akslingene, og både kontakter og festeanordningen er lik så blir man ikke klok på dette.
Jonaskjonstad Skrevet Januar 2, 2014 Forfatter Skrevet Januar 2, 2014 okeiNytt spørsmål: vill en dynamo fra e38 med 140 ampere passe da?
Bimmerfører Skrevet Januar 3, 2014 Skrevet Januar 3, 2014 Nei, annet feste, for lang aksling og stort reimhjul
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå