Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjekk selv på www.bmwfans.info

Men sånn umiddelbart, mener jeg at det har helt like festepunkter, mulig kontaktene er litt annerledes.

Skrevet

LIte trolig, mener å huske at 530D har litt lenger aksling på reimhjulet enn hva 520bensin har ellers så er koblinger og festeanordninen lik.

Hvorfor bytte dynamo, er som regel ikke annet en regulatoren (børstene på denne som blir slitt).
Skru ut dynamoen skru av plastkåpa bak og google delenummeret på den svarte delen (regulatoren), denne får du kjøpt for noen få kroner via nettet (orginal bosh, dog uten bmw logoen)
jeg byttet på den gamle E39 min i sommer 520bensin, dette var en 120amp dynamo og da var delenummeret 1 197 311 536
Kjøpte den fra Lima-shop.de og hadde den i posten etter 4dager.
http://www.lima-shop.de/en/product_info.php/info/p19_Regulator-14-1V-1197311545-Bosch-BMW-alternator-545-1980.html
Billigste jeg fant i norge var litt over 900,- og de hadde den heller ikke på lager og måtte bestilles

EDIT
av en eller merklig grunn har bmw laget mange forskjellige dynamoer til denne bilen, ja jeg forstår det pga strøm, men når de i tillegg lager flere forskjellige drevhjul og lengder på akslingene, og både kontakter og festeanordningen er lik så blir man ikke klok på dette.

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...