Sjøbuse Skrevet Desember 22, 2013 Skrevet Desember 22, 2013 Har satt på speil med autodip. (automatisk avblending) Men de virker ikke. Må de kodes når de blir koblet fra? Har koblet til pcen min, men finner ikke speila inne på programmet en gang. Speila er på en E38. Men de kommer fra en E39. Ledningene i bilen hadde samme farge som på speila. 1 lilla og 1 svart. Har da koblet Lilla i bil på lilla i speil. Og svart i bil på svart i speil. Kontaktene var jo like. så hadde ikke noe valg der egentlig. Men er det mulig ledningene står motsatt på E39 og E38 slik at jeg egentli skulle ha byttet om for at de skal virke på min bil?
Alpejohn Skrevet Desember 22, 2013 Skrevet Desember 22, 2013 Har bytta et av mine, funket fint med en gang. Går vel and å aktivere noe på ZKE, men muligens det er kun varme og slikt. Virker det innvendige speilet slik det skal?
Sjøbuse Skrevet Desember 22, 2013 Forfatter Skrevet Desember 22, 2013 Det inne virker fortsatt slik det skal. men de ute virker ikke. var inne på central electronics eller hva det heter. Det er vel ZKE? Eneste jeg fant var autofold med 1 error fra forrige speil på venstre side.
Alpejohn Skrevet Desember 22, 2013 Skrevet Desember 22, 2013 Men er dette ettermontert eller har du det orginalt?Hvor mange ledninger har du på speila?
Sjøbuse Skrevet Desember 22, 2013 Forfatter Skrevet Desember 22, 2013 Er orginale Speilglass. går 2 kabelbunter fra speila og ned i en modul på passasjer dør. Og til vindusbrytere på førerdør. ut fra glassa kommer det 2 tapper der varmen kobles på. Og 2 ledninger til avblendinga. De 2 ledningene (1 Lilla og 1 svart) går utenom de 2 buntene ned til en gul kontakt ca 4 CM under vinduskanten helt fremme i døra.
Alpejohn Skrevet Desember 22, 2013 Skrevet Desember 22, 2013 Ok, men har du bare bytta glassa, eller kom bilen orginalt med dette fra fabrikk? Eller er det noe du har ettermontert selv? Vet ikke helt hva som styrer dette, men de styres vertfall av sensorene på bakspeilet i kupeen. Har du sjekket WDS for eksempel, hva som står der? Bruker jo ofte og stå forklaringer på hvordan systemer funker osv.
Sjøbuse Skrevet Desember 22, 2013 Forfatter Skrevet Desember 22, 2013 Har byttet til E39 M5 speil på min bil. Ble kopi speil siden orginale ikke passet på E38 likevell. Men kopiene mangler auto dip. så kjøpte orginale E39 M5 speilglass og satte i kopi speila. Alle ledninger i orginale M5 speila lå sammen i de 2 buntene, bortsett fra de 2 ledningene til autodip. De lå for seg selv. Så nå på kopispeila er egentlig ingen ting endret. Alle ledninger er i de 2 buntene og går til de kontaktene de skal. Og de 2 ledningene til auto dip går alene til sin kontakt akkuratt som på orginal speila. EDIT: Ledningene i kopi speilhusene til varmen er koblet på orginal glasset. og det virker.
Alpejohn Skrevet Desember 22, 2013 Skrevet Desember 22, 2013 Hm.. Høres jo merkelig ut.. Har du noen andre speil du kan prøve for og se om de virker da? Bare for og få konstantert at systemet i bilen funker?
Sjøbuse Skrevet Desember 22, 2013 Forfatter Skrevet Desember 22, 2013 Systemet virket før jeg tok av orginal speila. ca 30 min før jeg testa M speila.
Sjøbuse Skrevet Desember 22, 2013 Forfatter Skrevet Desember 22, 2013 Her er en kjapp tegning. Alt er helt likt av ledninger i begge speilhusa. På orginalspeila så har glassa 2 faste ledninger som ikke er på kopien. svart/lilla. Glasset på kopi (til høyre på tegning) er tatta av og fjernet. Glass på orginal (til venstre med 2 faste ledninger) er montert i kopi speil og ledningene er koblet til bil.
Sjøbuse Skrevet Desember 22, 2013 Forfatter Skrevet Desember 22, 2013 Etter byttet er det altså slik.
Alpejohn Skrevet Desember 23, 2013 Skrevet Desember 23, 2013 Skjønner. Men er vel ingen grunn til at det ikke skal virke.. :/ Alle sikringer er i orden? Virker dimminga på innvendig speilet fortsatt? Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
Sjøbuse Skrevet Desember 23, 2013 Forfatter Skrevet Desember 23, 2013 Ikke sjekka noe sikringer. Men speilet inne virker jo. Eneste jeg kan tenke meg som ikke er prøvd er at svart og lilla ledning er motsatt på E39 og E38. Men det ville jo også være rart egentlig. Bmw har jo faste farger på ledninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå