Gå til innhold

Motorsykkel tråden på bimmers


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

690 smc-r, men dyrere selvsagt. XR650R, men skjelden å komme over.. Så har man slike "super supermotarder" som hypermotard, 950/990smr, hp2 megamoto, men de er store og tunge. 690 smc-r og xr650r er også for tunge til å være skikkelig sm, som ktm smr. Men holdbare greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdert å gå til innkjøp av KTM exc som brukssykkel, turer, pendling oh leking.

Men er det noen "supermotards" som har bedre service intervaller ?

Se om du får prøvd deg en stor totakter ;) en exc 300 går minst like bra som en 525, er 15kg lettere og bråker ikke så jævlig at lennsmann veit hvor du er til en hver tid. Bakdelen er at enkelte kan tru det er en moped eller 125, også bruker det mer suppe enn en 4t. Men du kan kjøre en hel sesong uten å gjøre noe annet enn å bytte girolje og luftfilter :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så har du suzuki drz, men de selges ikke nye lenger å er stive i pris, men en toyota på to hjul :)

Alle de nye ktm 690 modellene har serviceintervall på 10000km, det er ganske rått for å være verdens raskeste endunker (duke) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En exc 300 går omtrent helt likt som en exc 525. Men den har ikke samme momentet på lave turtall. Ikke misforstå meg, den drar ektremt bra på lave turtall for å være 2-takt. Jeg personlig ville ikke valgt en 300 exc til veivbruk. Det er lang slaglengde på store 2 - taktere, noe som gjør at den slår mye og vibrerer. Ganske slitsomt å kjøre den med jevn gass. Der er mindre vedlikehold på den men like hyppige motoroverhalinger som på en 525. I tilegg er det litt styr med tanke på at du bør ha olje med deg og blande riktig mengde i bensinen, 1,7-2 %. Når det gjelder bråk, så bråker en 300 minst like mye som en 525/530/500 med original eksos

Smc 690 har fått et veldig bra rykte på seg med tanke på brukervennlighet og vedlikehold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel ingen bmw....? Kanskje en goldwing med ettermonterte AE lys?

 

Jo visst er det en BMW. K1600gt... møtte en selv i dag... så i grunn veldig snålt ut med angel eyes også kjørelys midt mellom, men men...

2011_bmw_k1600_gt_and_gtl_13-4cabecea3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den smr 510'n er jeg skeptisk til, kul sykkel å kjøre, men tåler ikke å bli kjørt på hjulet..

Du som mente at en totakter mangler moment på bunn, jeg testa min 200exc mot en 450exc. 3. gir og 15-20km/t, full gass. 200'n dro fra først men 450'n hadde litt mer turtall å gå på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ute etter noe som ikke trenger mye vedlikehold, vil ikke KTM være er dårlig valg da? Jeg gidder ikke å måtte ventiljustere hele tiden og bytte olje etter 1 ukes kjøring. 

Kan gå opp til 50 lapper. Kanskje Yamaha 450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...