Gå til innhold

Marthe's BMW E46-prosjekt


Marthee-93
 Share

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal den hellakkeres? Er den virkelig så stygg i lakken at det er siste utvei, eller skal du skifte farge? Ellers artig at det er ei jente her inne som liker bil også, ikke hverdagskost på bimmers ;) (som jeg har sett iallfall)..

 

Men hva er planen med bilen din egentlig, type showcar elns?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

OPPDATERING!!

 

Har ikke blitt postet noen oppdateringer pga mye uforutsette ting og andre personlige ting slik at mye har blitt utsatt når det kommer til bemmer'n min. 

Men nå kommer det noen bilder og oppdateringer av hva som faktisk har skjedd med bilen siden i desember. 

 

Etter den første oljelekkasjen trodde jeg at jeg slapp dette en gang til, men det viser seg at man har ikke alltid flaksen med seg. Derfor oppstod det en ny oljelekkasje, denne gang fra bunnpannen, som gjorde at min lave studentlønn gikk med på dette. 

Vil helst ha en mest mulig strøken motor, før det blir kostet på resten. 

 

Det som har skjedd siden sist er at jeg har begynt å bygge anlegg i bilen. 

Kjøpte meg 2x12" subkasse fra Planet HIFI! Av merke JL Audio, Jeg er av den typen at jeg helst ikke vil ha det som alle andre har, og hvor jeg kommer fra vet jeg ikke av noen som har denne typen. Det går mest i Rockford Fosgate og Ground Zero. 

Er utrolig fornøyd med lyden og hvordan det ble seende ut! 

 

post-80094-0-75648500-1396284940_thumb.j 

 

post-80094-0-02864600-1396284980_thumb.j

 

Er jo enda ikke helt ferdig! Vet ikke helt hvordan jeg skal ha sidene, så kom gjerne med forslag og bilder til hvordan det kan løses og bli komplett til det som allerede er ferdig! :)

 

 

 

Har også bestilt meg nye sideskjørt, av samme typen som står på nå, Rieger. Disse er utrolig stygge og klarlakken holder på å løsne. 

Disse har nå kommet på GS og klare til henting. 

 

Lakken på bilen begynner faktisk å bli så stygg at det er ikke noen annen utvei enn å hellakkere! Jeg har også kjøpt på litersvis med ny lakk, jeg har alt av deler og slikt klart, MEN, jeg mangler bare en plass hvor jeg kan plukke fra hverandre deler, pusse ned og så lakkere opp bilen igjen. Det holder jeg på å forske på nå. Dette er et arbeid som fort tar et par uker, og da vil jeg helst ha en plass hvor jeg kan holde på i nærheten, regner med det kan bli lange kvelder og netter etter jobb, og hvor bilen bare kan stå urørt. 

Det er ikke så veldig mye å oppdrive rundt her hvor jeg bor, men satser på at det blir en ordning ganske så snart. 

 

Har selvfølgelig også montern angel eyes!! Dette gjør så mye med en bmw, den ble sååå mye råere! :D

 

post-80094-0-74862400-1396285710_thumb.j

 

post-80094-0-52771400-1396285747_thumb.j

 

post-80094-0-56964800-1396286137_thumb.j

 

post-80094-0-96243100-1396286204_thumb.j

 

THAT ASS!! :D

 

 

Så dette er da oppdateringene til nå! Ikke så veldig mye, men tiden går og dagene består av veldig mye annet også.

Men når denne blir hellakkert, og de planene jeg har for den blir ferdig, blir denne helt rå! Lite stykke frem dit, men håper dere vil følge med på reisen dit. 

 

Planene jeg har for bilen, etter den blir hellakert :

- sote rutene helt frem

- legge på streamer i frontrute 

- kjøpe nytt senkesett (av samme merke som står på, bare at disse begynner å se sine siste dager - vil ha alt nytt) Da skal jeg ha av merket H&R senkesett. Har dette godkjent i vognkort med UBEGRENSET mm :D

- Pusse ned sommerfelgene og lakkere disse på nytt. 

 

Kjør forsiktig til neste gang! 

 

 

PS: er ikke så veldig god på forumet enda, men man skal fortsette å skrive slike oppdateringer på den allerede åpnede tråden, eller skal jeg helst lage et nytt innlegg for hver gang jeg skriver? Dette blir jo på en måte et "svar". Mulig jeg er litt bortevekk nå men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste er å skrive nytt innlegg hver gang du oppdaterer. Da vil vi som følger tråden din få det med oss, og i tillegg bumper tråden din opp på toppen i "BMW-prosjekter" :)

Blir nok bra dette her når du finner et sted å ha bilen. Er det du som skal lakkere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal den hellakkeres? Er den virkelig så stygg i lakken at det er siste utvei, eller skal du skifte farge? Ellers artig at det er ei jente her inne som liker bil også, ikke hverdagskost på bimmers ;) (som jeg har sett iallfall)..

 

Men hva er planen med bilen din egentlig, type showcar elns?

 

Den begynner å få det skikkelig i lakken ja, slik at det bør helst pusses ned og hellakkeres for at en skal bli strøken! Men det blir i samme farge, siden jeg synes den har en veldig fin farge, og en rød bil vises litt :)

 

Planen er jo å ha den som en litt showcar også, men også vanlig bruksbil. Så når jeg er ferdig med bilen, blir den nok å se på de fleste gatebiltreff og slikt som jeg har tid til å være med på :) hadde vært utrolig artig og fått noen priser for den da, men det er nok litt i drømmeland enda gitt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste er å skrive nytt innlegg hver gang du oppdaterer. Da vil vi som følger tråden din få det med oss, og i tillegg bumper tråden din opp på toppen i "BMW-prosjekter" :)

Blir nok bra dette her når du finner et sted å ha bilen. Er det du som skal lakkere?

 Så jeg skal ikke bare legge inn slik som jeg gjorde nå ? For jeg ser jo andre som bare legger inn bilder og slikt på den samme tråden, så innlegget får flere sider liksom. 

 

Skal være med å pusse ned og slikt selv, men skal nok ikke lakkere den selv nei. Har en kjæreste som er veldig flink med sprøytepistolen, så han skal få det ærefulle oppdraget å prøve seg på hellakkering :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...