midlertidig Skrevet Desember 26, 2013 Skrevet Desember 26, 2013 Temperatur måleren (den som måler temperaturen utenfor) mistenker jeg er gåen, siden den hopper fra +50 til -40 grader og mellom flere ganger når jeg kjører. Noen som vet hvor den holder til, og evt. har en til salgs? Et bilde av hvordan den ser ut hadde verrt greit
Otis Skrevet Desember 26, 2013 Skrevet Desember 26, 2013 Om du legger deg ned på bakken og ser under støtfanger foran, rett foran forhjulet, eller rett bak tåkelys. Helt under bilen, så ser du den. Den titter frem der den er montert på skrått fremover i en liten holder. Sendt fra mobilen
midlertidig Skrevet Desember 26, 2013 Forfatter Skrevet Desember 26, 2013 Om du legger deg ned på bakken og ser under støtfanger foran, rett foran forhjulet, eller rett bak tåkelys. Helt under bilen, så ser du den. Den titter frem der den er montert på skrått fremover i en liten holder. Sendt fra mobilen Allright, skal se om jeg finner den. Takker!
Otis Skrevet Desember 26, 2013 Skrevet Desember 26, 2013 Ja, om du ikke finner den, så er ikke det så uvanlig. Hjulbuen tåler ikke all verdens og en en fortauskant eller en issvull tar fort knekken på den. Men om du har trøbbel med at den viser rar temperatur, så kan det være ledningsbrudd eller at det er slitt hull i sensoren, om den har hengt ned mot bakken, da sliper den seg mot asfalten.
midlertidig Skrevet Desember 26, 2013 Forfatter Skrevet Desember 26, 2013 Nope, fant ikke måleren, men fant en ledning så var teipet sammen med tåkelysledningene. Måleren må ha blitt rykt av på et eller annet vis, så det jeg gjorde var bare å klippe ned til isolasjonen og tok elektrikerteip rundt Men lurer litt på hva jeg skal gjøre om jeg får tak i en ny måler/sensor. Skal jeg bare lage 2 "stikk" på de ledningene som er der, og koble den på måleren?
Otis Skrevet Desember 26, 2013 Skrevet Desember 26, 2013 Da kjøper du ny temp sensor og kabler med nye kontakter fra BMW, så er det bare å klippe av det som er ødelagt av ledninger og montere friske ledninger. Feste temp sensor hvor den skal være å alt er ok. Mener de BMW har det som et kit med kabler, kontakter og sensor. Koster vel 250,- eller noe. Sjekk samtidig at du ikke trenger ny hjulbue å da. Om du har M - sport så er det et eget deksel i hjulbue igjen som fester temp sensor. Sendt fra mobilen
midlertidig Skrevet Desember 26, 2013 Forfatter Skrevet Desember 26, 2013 Ikke finne en brukt altså? Helst ny?Hjulbuen er knust/knekkt nede med fangeren foran, trenger nok ny av den også.
Otis Skrevet Desember 26, 2013 Skrevet Desember 26, 2013 Brukt temp sensor?? Er vi villmenn? Den koster jo ikke noe, og da er du sikker på at den er OK. Greit å ha den i orden, så slipper du at bilen kødder med klima kontrollen og varmen. Men såklart, du kan gjøre hva du vil...
midlertidig Skrevet Desember 27, 2013 Forfatter Skrevet Desember 27, 2013 Nei har ingen aning hvor mye den koster Men da kjører jeg på med en ny en imorgen da Takker for hjelpen!
Otis Skrevet Desember 27, 2013 Skrevet Desember 27, 2013 Vel. I mitt 3. Innlegg så skrev 250,- men du så det ikke. Sendt fra mobilen
midlertidig Skrevet Desember 27, 2013 Forfatter Skrevet Desember 27, 2013 Hehe, nei la vel ikke helt merke til det! Fikk tak i ny sensor, og fungerer nå akkuratt som den skal
Otis Skrevet Desember 27, 2013 Skrevet Desember 27, 2013 Veldig bra. Sendt fra mobilen midlertidig reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå