google Skrevet Desember 27, 2013 Skrevet Desember 27, 2013 Hei Jeg har problemer med min e39 520i.Den går ekstremt dårlig. Fikk tatt diagnose, og den viste fell på kamsensor, byttet den, men den gikk like dårlig, byttet luftmassemåler og fikk slettet feilkoder. byttet drivstoff filter også går fremdeles like dårlig. kan komme ned i 10km i t i oppover bakker. Noen som har noen tips.
vegard89 Skrevet Desember 27, 2013 Skrevet Desember 27, 2013 Kan være så mye rart. Prøv å ta en videosnutt av ossen bilen oppfører seg når dette skjer så kanskje det er litt lettere og hjelpe deg Går den på alle syl? sjekket lambda? veivsensor? falsk luft?
google Skrevet Desember 27, 2013 Forfatter Skrevet Desember 27, 2013 tror den går på alle sylinderene. ikke motor eller gir feil på diagnose. har gått over slanger tror heller ikke det er vakum lekk,feilen kom plutselig under en forbikjøring, døde brått og stoppet. Fikk den lett i gang etter og ha slått av tening. Går greit på tomgang og under rusing men går ikke høyere en 4500prm.
aalgaard Skrevet Desember 27, 2013 Skrevet Desember 27, 2013 Kan det være TPS? Er feilen konstant, eller er det slik at den funker litt, såkutter motorkraft?
Mr.Goodisland Skrevet Desember 28, 2013 Skrevet Desember 28, 2013 Noen for rette meg om jeg har feil, men jeg mener på at en kan få samme feilkode på veivakselsensor som på kamakselsensor. Dvs at om du får feil på kamsensor, så kan det egentlig være at det er veivakselsensoren som en gåen. Altså at diagnoseprogrammet ikke klarer å skille de. D.Toft reagerte på dette 1
Rollerboy Skrevet Desember 28, 2013 Skrevet Desember 28, 2013 Sånn som dette var bilen min engang også, da var problemet tett katalysator. Skjedde plutselig, var noe som løsnet inni den og tettet. Bilen gikk utrolig ræva da!
bjalle Skrevet Desember 28, 2013 Skrevet Desember 28, 2013 Tett katalysator har slike symtom ,bank på den med en gummiklubbe så hører du om det er løse deler.Gir også uriktige sensorfeil ved diagnose.
Eriksen933 Skrevet Desember 28, 2013 Skrevet Desember 28, 2013 Noen for rette meg om jeg har feil, men jeg mener på at en kan få samme feilkode på veivakselsensor som på kamakselsensor. Dvs at om du får feil på kamsensor, så kan det egentlig være at det er veivakselsensoren som en gåen. Altså at diagnoseprogrammet ikke klarer å skille de. Det stemmer det. Var vertfall sånn på min e39
Tore Diesel Skrevet Desember 29, 2013 Skrevet Desember 29, 2013 Som allerede nevnt ovenfor her, hadde jeg også sjekket opp katalysator først. Kom gjerne med tilbakemelding på hva som var årsaken, når du finner det ut!
google Skrevet Desember 29, 2013 Forfatter Skrevet Desember 29, 2013 Takk for tips,sjekker og kommer tilbake.
google Skrevet Januar 21, 2014 Forfatter Skrevet Januar 21, 2014 Takk til alle som har kommet med tips og gode råd .Feilen var katalysator. Fremre del var bare biter bakre halvdel var intakt og derfor tettet seg . Takk for all hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå