CareTaker Skrevet Januar 1, 2014 Skrevet Januar 1, 2014 Prøver å hjelpe naboen min med bilen hans, en 96 e39 523ia. Den er vanskelig å starte, og når den starter så fusker den fælt, rister, går ikke på tomgang og stopper ganske fort igjen. Den begynte å oppføre seg slikt ganske brått. Innimellom hører jeg bensin som antenner i eksosen. Jeg har sjekket bensinpumpa og bensinrelè, byttet bensinfilter, byttet kamsensor og bytter veivsensor. Etter alt dette oppfører bilen seg fortsatt likt. Har ikke tatt diagnostikk siden jeg ikke får kjørt bilen til verksted. Finner jeg ikke ut av feilen så må jeg selvfølgelig ta den på en henger til et verksted for å ta diagnostikk, men ville høre her først om noen har noen forslag. Thomas
MrBrum Skrevet Januar 1, 2014 Skrevet Januar 1, 2014 Blir bare vill gjetting dette her, uten diagnose. Og jeg vil ikke bare råde deg til å få tatt diagnose, men bruk BMW verksted på dette. Fordi BMW sitt diagnose system gir deg mere informasjon om bilen enn noe annet system. Universale systemer gir i mange tilfeller en serie uforståelige koder. BMW har et diagnose system bl. a. som heter INPA. Dette systemet gir en del tilleggs tekst om feil koder. F. eks om feilen er konstant eller sporadisk... osv osv. Jeg bruker dette systemet selv. (hjemme mekaniker) (kjøpt på ebay) Og jeg har fått frem informasjon som Schmiedmann (BMW spesialist) ikke fikk frem ved diagnose....fordi Scmiedmann brukte noe annet universalt system. (Selv om Schmiedmann er BMW spesialist, regnes dem vel ikke som BMW original verksted)
LK Skrevet Januar 2, 2014 Skrevet Januar 2, 2014 Har du sjekket om det er vann eller olje nedi hullene ved plugghettene?
CareTaker Skrevet Januar 2, 2014 Forfatter Skrevet Januar 2, 2014 Har sjekket plugger og alt i orden der. Fikk tatt diagnose idag, og ingen feilmeldinger. Har satt bilen hos ssp idag, som skulle se på den i morgen. De mente også at den suger falskluft, så vi får se i morgen hva dem finner ut
MrBrum Skrevet Januar 3, 2014 Skrevet Januar 3, 2014 Har sjekket plugger og alt i orden der. Fikk tatt diagnose idag, og ingen feilmeldinger. Har satt bilen hos ssp idag, som skulle se på den i morgen. De mente også at den suger falskluft, så vi får se i morgen hva dem finner ut Vet du hva slags diagnose system som ble brukt? Er det et BMW verksted som leste av? Grunnen til at jeg spør er at hvis et verksted med universalt OBD2 system har forsøkt å lese av, så funker ikke det. Det går ikke an å få ut koder med slikt system på denne bilen fordi elektronikken på en 96 mod e39 523iA er ikke kompatibel med OBD2. På denne bilen MÅ et BMW system brukes. Og dessuten er det nesten utenkelig at det ikke ligger feilkoder i denne motoren som har vært vanskelig å starte og til og med stoppet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå