Jokkke Skrevet Januar 2, 2014 Skrevet Januar 2, 2014 Hei! Skulle rygge med bilen i dag, og i det jeg rygger så går den i fri. Akkurat som bilen går i nøytral, men den står fortsatt i gir. Ingen ulyder eller noe. Jeg kjørte bilen senest i går kveld, og da funket den perfekt! Må nevne at motor har blitt skiftet, og girkassen ble tatt ut sammen med motoren.
Prikken Skrevet Januar 2, 2014 Skrevet Januar 2, 2014 Var samme med min.... Reversen var gåen, måtte skifte innmaten i kassa...
Mikael-B Skrevet Januar 2, 2014 Skrevet Januar 2, 2014 Alle andre gir fungerer fint? Er som oftest revers som ryker først på disse automatkassene, regner med du har ZF 5HP18 eller 19.
Jokkke Skrevet Januar 2, 2014 Forfatter Skrevet Januar 2, 2014 Nei ingen gir som fungerer. Er 5hp18 kasse ja. Kan det være for lite olje? Fikk melding av min far og han sa det lakk olje fra oljekjøleren.. Må hjem og se litt etterpå..
Mikael-B Skrevet Januar 2, 2014 Skrevet Januar 2, 2014 Da kan det nok være noe så enkelt som lite olje ( = for lite trykk). Når disse kassene ryker, så pleier alltid revers å gå først, mens du fortsatt har gir fremover. Har ikke hørt om at alle går på en gang, og ikke så plutselig. Vær forsiktig med å starte bilen om du har for lite olje, ettersom oljepumpa i kassa går selv når bilen går på tomgang.
Jokkke Skrevet Januar 3, 2014 Forfatter Skrevet Januar 3, 2014 Sjekket at kabelen til girvelgeren var på, det var den. Det var ikke så veldig mye lekkasjer allikevel, litt svetting rundt slangen som går inn til oljekjøleren. Satser på det kun er en dårlig pakning på slangen som har sugd til seg luft?
MrBrum Skrevet Januar 3, 2014 Skrevet Januar 3, 2014 Nei ingen gir som fungerer. Er 5hp18 kasse ja. Kan det være for lite olje? Fikk melding av min far og han sa det lakk olje fra oljekjøleren.. Må hjem og se litt etterpå.. For lite olje er nok tilfellet her. Oljekjøleren kjøler oljen til til girkassa. Det må være riktig oljenivå på girkassen.
CbbZ Skrevet Januar 3, 2015 Skrevet Januar 3, 2015 fannt du ut noe feil ? har ca samme feilen selv, bare her er olje fyllt till rett nivå, og filter er nytt. og "bruksanvisning" fulgt.. (varm olje,fyll till det renner ut, start bil, kjør gjennom gir, la bilen gå , sjekk olje, og temp, 40grader. fyll etter olje, kjør igjennom gir. etc etc etc...)motor er blitt skiftet, girkassen ble tatt ut sammen med motor, og flyttet over til ny motor..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå