Daniel Gjerdin Skrevet Januar 3, 2014 Skrevet Januar 3, 2014 Hei! kjøpte tilbake en bil vi eide for mange år siden, en 1993 Bmw E34 525 TDSA.Bilen starter med en gang å går fint på tomgang, men med det samme man setter den i gir (automat), så har bilen ingen kraft i det hele tatt, såvidt bilen går fremover, har lest at d kan være motoren som har gått i nødmodus, som fører til redusert dieselmengde og ladetrykk, men så kommer et nytt problem, har koblet til diagnoseutstyr, men kontakten i bilen virker ikke, hva kan være feil her? hvor burde jeg feilsøke å er det egen sikring for diagnoseuttaket?Trur å at girkassa e i nødmodus da det er tannhjul i dashbordet, men bilen skal jo bevege seg bedre framover selv om kassa e i nødmodus etter mi erfaring. ka æ burde sjekke når girkassa e i nødmodus, sikkert noen her som har vært plaget med lignende før..VIktigste er egentlig å få lest feilkoder, men det får æ da ikke til som nevnt over her Takker på forhånd for alle mulige svar æ kan få! Om noen har dieselfilterholder og instrumentpanel til E34 525 tdsa, så e æ interresert MvhDaniel
Sjøbuse Skrevet Januar 3, 2014 Skrevet Januar 3, 2014 Sjekk denne tråden. Kan også være greit og spøre om diagnose der. De med peiling på diagnose pleier å gi raskt svar der. Kanskje ikke sent på natten men. http://bimmers.no/topic/690841-den-store-diagnose-tråden-oppdatert-180313/
Daniel Gjerdin Skrevet Januar 4, 2014 Forfatter Skrevet Januar 4, 2014 Hva slags diagnose system har du forsøkt? Salus Automedics Scan 10 Har prøvd denne på flere E34 å den har funket supert Link til bilde: http://www.unicon.com.eg/images/Salus_frame_Scan10_draft.jpg
Hzh Skrevet Januar 4, 2014 Skrevet Januar 4, 2014 kontakten bak på kassa da ? jeg har hat samme probleme, vel etter å ha byttet kasse, men fungerte fint etter jeg renset kontakten bak på kassen kanskje feil hjerne?
Daniel Gjerdin Skrevet Januar 4, 2014 Forfatter Skrevet Januar 4, 2014 Hmm, får vel sjekke kontakten på kassa, men bilen e helt original å har vært i daglig bruk frem til 2012, ikke noe hjerne som har vært byttet
Daniel Gjerdin Skrevet Januar 5, 2014 Forfatter Skrevet Januar 5, 2014 Noen flere tips? viktigste e jo egentlig å få leste feilkoda da, men d går jo ikke :/
manta-a Skrevet Januar 5, 2014 Skrevet Januar 5, 2014 Kan vær pga en sikring som e røket att du ikke får lest diagnose.Kompis av meg har vært borti det enpar ganger.Så du kan jo sjekke det =)
Daniel Gjerdin Skrevet Januar 7, 2014 Forfatter Skrevet Januar 7, 2014 Kan vær pga en sikring som e røket att du ikke får lest diagnose.Kompis av meg har vært borti det enpar ganger.Så du kan jo sjekke det =) Vet du kor sikringa til diagnoseuttaket ligg? mangle dekslan over sikringen med bildet over ka hver enkelte sikring e til Takker for svar
manta-a Skrevet Januar 8, 2014 Skrevet Januar 8, 2014 Va visst itj sikringen te diagnosen.Så han sjekka all,og fant ei som va gåen,så skifta den og fekk lest diagnosen etterpå.Så bare og sjekke ei og ei sikring =)
Torbla Skrevet Januar 8, 2014 Skrevet Januar 8, 2014 har samme bilen og har der hatt litt problemer med at girkassen går i nødmodus ved litt tung kjøring, som når eg kjøre over fjellet og det er mye pådrag i oppoverbakke og spesielt når det er snø og litt hjulspinn. Nødmodus der vil si at den låser seg i 3.gir så det du gjør er kanskje å prøve å starte fra stillestående i 3.gir. Hos meg er hvertfall løsninga å slå av og på tenninga så forsvinner feilen. Hos bmw sa de at det kunne være girkassestyringa som var defekt eller girkassen som var defekt.
Daniel Gjerdin Skrevet Februar 26, 2014 Forfatter Skrevet Februar 26, 2014 Fant ut at girkassa ikke e i nødmodus allikevel, e bare veldige dårlige piksler i girvelge displayettru om d kan være nåkka i område dieselpompe, eller at dieselfilterholderen e uoriginal til den bilen og ledningen til den e klippet (altså ikke koblet til i det hele tatt) ? .. enda ikke fått diagnoseuttaket til å fungere :/
manta-a Skrevet Februar 27, 2014 Skrevet Februar 27, 2014 Godt mulig att æ har holder te dieselfilter leggan =) Men får itj te og sjekke det føre over helga,,,My og gjør på jobb for tia og 13 timers daga i helga og...
Daniel Gjerdin Skrevet Februar 27, 2014 Forfatter Skrevet Februar 27, 2014 Godt mulig att æ har holder te dieselfilter leggan =) Men får itj te og sjekke det føre over helga,,,My og gjør på jobb for tia og 13 timers daga i helga og... I så fall e æ interresert i å kjøpe det av dæ e ikke nåkka hastesak da æ begynne for fullt med bilen når d blir mildere i været å d nærme sæ sommer, men si nu ifra om du har et å selge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå