Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! kjøpte tilbake en bil vi eide for mange år siden, en 1993 Bmw E34 525 TDSA.

Bilen starter med en gang å går fint på tomgang, men med det samme man setter den i gir (automat), så har bilen ingen kraft i det hele tatt, såvidt bilen går fremover, har lest at d kan være motoren som har gått i nødmodus, som fører til redusert dieselmengde og ladetrykk, men så kommer et nytt problem, har koblet til diagnoseutstyr, men kontakten i bilen virker ikke, hva kan være feil her? hvor burde jeg feilsøke å er det egen sikring for diagnoseuttaket?

Trur å at girkassa e i nødmodus da det er tannhjul i dashbordet, men bilen skal jo bevege seg bedre framover selv om kassa e i nødmodus etter mi erfaring. ka æ burde sjekke når girkassa e i nødmodus, sikkert noen her som har vært plaget med lignende før..

VIktigste er egentlig å få lest feilkoder, men det får æ da ikke til som nevnt over her :sad: 

Takker på forhånd for alle mulige svar æ kan få! :)

Om noen har dieselfilterholder og instrumentpanel til E34 525 tdsa, så e æ interresert :)

Mvh

Daniel  :grin:

Skrevet

kontakten bak på kassa da ? jeg har hat samme probleme, vel etter å ha byttet kasse, men fungerte fint etter jeg renset kontakten bak på kassen :)

kanskje feil hjerne?

Skrevet

Kan vær pga en sikring som e røket att du ikke får lest diagnose.Kompis av meg har vært borti det enpar ganger.Så du kan jo sjekke det =)

Vet du kor sikringa til diagnoseuttaket ligg? mangle dekslan over sikringen med bildet over ka hver enkelte sikring e til :P

Takker for svar :D

Skrevet

Va visst itj sikringen te diagnosen.Så han sjekka all,og fant ei som va gåen,så skifta den og fekk lest diagnosen etterpå.Så bare og sjekke ei og ei sikring =)

Skrevet

har samme bilen og har der hatt litt problemer med at girkassen går i nødmodus ved litt tung kjøring, som når eg kjøre over fjellet og det er mye pådrag i oppoverbakke og spesielt når det er snø og litt hjulspinn. Nødmodus der vil si at den låser seg i 3.gir så det du gjør er kanskje å prøve å starte fra stillestående i 3.gir. Hos meg er hvertfall løsninga å slå av og på tenninga så forsvinner feilen.

Hos bmw sa de at det kunne være girkassestyringa som var defekt eller girkassen som var defekt.

• 1 month later...
Skrevet

Fant ut at girkassa ikke e i nødmodus allikevel, e bare veldige dårlige piksler i girvelge displayet
tru om d kan være nåkka i område dieselpompe, eller at dieselfilterholderen e uoriginal til den bilen og ledningen til den e klippet (altså ikke koblet til i det hele tatt) ?

.. enda ikke fått diagnoseuttaket til å fungere :/

Skrevet

Godt mulig att æ har holder te dieselfilter leggan =) Men får itj te og sjekke det føre over helga,,,My og gjør på jobb for tia og 13 timers daga i helga og...

Skrevet

Godt mulig att æ har holder te dieselfilter leggan =) Men får itj te og sjekke det føre over helga,,,My og gjør på jobb for tia og 13 timers daga i helga og...

I så fall e æ interresert i å kjøpe det av dæ :) e ikke nåkka hastesak da æ begynne for fullt med bilen når d blir mildere i været å d nærme sæ sommer, men si nu ifra om du har et å selge :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...