Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle bimmer fans der ute,

har vært på forumet en stund uten å gjøre noe særlig. Ble egentlig medlem for å få kjøpt litt stæsj til min E39, men det har blitt vanskeligere enn jeg trodde siden jeg er 17 år å uten et alt for stort budsjett å bruke.. Så har nå bestemt meg for å lage denne enkle lille tråden. Håper at noen av dere der ute kan ta en titt på tråden å si ifra om dere har eller vet av noe stæsj. Tar gjerne i mot litt info og tips om hvordan ting burde gjøres   :smile: 

Gidder ikke skrive så mye om bilen hvordan den allerede er osv. kanskje jeg lager litt mer nøye senere :P

Slenger med en liste over hva jeg har lyst å gjøre med bilen i første rekke samt litt info og bilder av bilen lenger ned!

Tingene jeg har tenkt å gjøre med bilen er følgende:

- Nye sommerfelger
- Senkesett
- M-5 fanger
- Angel eyes
- Nye baklykter
- Svart grill
- sotaruter
- Ny eksos, få frem rekke sekser lyden!
- Svarte lister 
- Nye interiørlister
- Bakrutesenker
++++++

Dette er alt jeg har planer om å gjøre med bilen, om alt kommer til å skje vet jeg ikke.. Da jeg fåreløbig er en 17 åring uten alt for mye penger og ingen fast inntekt.

Hadde satt veldig stor pris på om dere der ute kunne sagt ifra om dere har noe av disse tingene å tilby! :grin:

Bilen ble kjøpt i høst å er min første selveide bil.

BMW E39

523IA

2,2L 170

2000

Helt orginal

Beklager dårlig kvalitet på bilder! Iphone....

post-76185-0-87674900-1388865284_thumb.j

post-76185-0-70148000-1388865415_thumb.j

post-76185-0-81593100-1388865509_thumb.j

Husk å si ifra om dere har noe stæsj! Den er dønn orginal! Kom gjerne med tips og info. 

Mvh. Daniel  :P

• 3 weeks later...
Skrevet

Du kan kjøpe deg noen bokser med svart plastidip kanskje å spraye grill å

Lister utvendig? Innvendig er carbonfolie en grei å billig løsning :)

Skrevet

Heisann.

Fin bil du har fått  deg :)

Vedrørende planene dine vil jeg komme med noen personlige tips og meninger.

- Nye sommerfelger, her kan du gå for felger som for eksempel Zito WP111, som er utrolig pene felger på disse bilene. 8,5" og 9,5" x 19" størrelse er å anbefale :)

- Senkesett, er et must og det første som bør gjøres i forbindelse med bytte til større felger. Koed.no har sikkert greie senkesett for en billig penge. Jeg har selv 40/40 senkesett på min -01 525DAT, og syns det er passelig lavt.

- M-5 fanger, foran og bak, så har du den fineste "looken" disse bilene kan få. Bra du ikke har planer om noe Seidl/glassfiber søppel! Fangere kan du finne nye/brukte både her på forumet, kopifangere fra koed/gs-bildeler, eller på finn.no.

- Angel eyes, OBS!! -De orginale og pene angeleyes lyktene bruker EN lyskilde til å lyse opp de to ringene i hver lykt. Altså EN pære per lykt. Dette gir en fin sammenhengende lysring. De fleste kopilyktene er laget mye enklere, og benytter vanlige 5W parkeringslytpærer som lyskilde, og da gjerne 3-6 stk per ring. Dette gjør da at man ikke har en sammenhengende fin lysende ring, men 3-6 lys man ser som punkter og svakt lys imellom disse, som til slutt skal forestille en "sammenhengende ring". Personlig ville jeg droppet å kjøpe slike kopilykter og heller kjørt med orginale (evt. sotede erstatningsglass til orginale) frem til du evt. kommer over noen brukte/billige orginale lykter. Mulig Hella har noen som er "kopi" men tilsvarende som orginale, men disse koster vel sikkert nesten like mye....

-Nye baklykter, her bør du for all del gå for noe som ser ut som orginal facelift (2001->), hvite blink og røde ellers. Orginale facelift lykter koster mye, dette er fordi de har LED lysrør som trenger egen styring (hjerne). Her får du masse etterlikninger, som ser ganske bra ut. De som reklamerer for LED baklykter, har gjerne tett i tett med LED dioder etter hverandre for å etterlikne de orginale (dette ser veldig OK ut, og er MYE billigere).

- Svart grill, synes grillen du har er nokså fin jeg da men. Som "Ivrig 86" sier, så kan du kjøpe deg noen bokser med svart matt PlastiDip, og lakke disse selv. Dette koster lite og fungerer greit. Når/hvis du blir lei av sorte nyrer, så kan du bare rive av igjen PlastiDipen.

- Sota ruter, dette er jo fint, hvis du ikke velger heeeelt svarte ruter. Det kan fort se ut som en "polakkbil" (no offence) hvis det blir for mørkt. Gå for en mellom mørk soting, så virker det mer profft og mer eksklusivt. Jeg fant sotefilm på e-bay som virker utrolig grei. http://www.ebay.com/itm/Window-Tint-Film-50-Light-Black-Metalized-76cm-x-6m-Car-Auto-Home-Office-Roll-/130807596224?pt=AU_Building_Materials&hash=item1e74bd84c0&vxp=mtr eller så kan du kjøpe i butikker i nærheten. Billige sotefilmer får man gjerne mye skraper i ved montering og ved bruk, pluss at de er lette å ødelegge under montering. Kan du få tak i "armert" sotefilm eller ripefri, noe som gjerne bedrifter bruker, så er dette MYE enklere å jobbe med og resultatet blir nesten garantert bra!

- Ny eksos, få frem rekke sekser lyden! Her er det mye å velge imellom, 2 runde stusser som passer i orginal dobbel utskjæring i diffusor bør du se etter :)

- Svarte lister, her kan du også bruke PlastiDip. Fungerer ganske OK til dette. Med mindre du vil ha svart blank, da må du skaffe dette eller lakke(som ikke er den beste løsningen)

- Nye interiørlister, bruk også her PlastiDip eller annen lakk.

- Bakrutesenker, spar disse pengene og dropp denne!!! Det blir sjeldent fint, og det er mye annet du heller burde bruke pengene på :D:)

Dette er mine personlige meninger, så det er helt lov til å være uenig!

Jeg har selv en 525D touring 2001, 8,5" og 9,5" x 18" GS Monza felger til vinter og 8,5" og 10,5" x 20" Zito WP111 til sommer. Bilen er senket 40/40 og det er M5 fangere foran og bak. Bare å spørre hvis det er noe jeg kan svare på :)

Skrevet

Er jo ikke helt lovlig, men jeg hadde valgt US lights fremfor angeleyes. :) smak og behag, tho. Veldig fin bil! Gleder meg til å se prosessen, følger jeg!

Skrevet

Grattis med god bil :)
Personlig, og siden du ikke har så stort budsjett, så ville jeg gått for felger og senk foreløpig.

Og så har jeg litt annen smak enn de over, og synes pre-face frontlyktene som du har nå er ganske fine, er ikke så mange igjen som kjører med pre-face. ;) Du kunne bytta til sota eller hvite blinkere bak også, hadde blitt litt mer helhet da, pre-face, selvfølgelig!

• 2 weeks later...
Skrevet

Frontlykter og baklykter pleier man å finne billig hos en skarphandler ;) Kjøp for alldel ikke depo lykter, dette er noe av de styggeste kopiene som finnes! Som flere sier så kjøp plastdip og lakk de listene du vil, dette er rimelig og enkelt :) Lykke til videre med en ellers så flott e39 :)

Skrevet

fin bil å gode planer :) her ska det følges me ^^

bare å leite på bimmers, schmiedmann, koed å gs etter godteri te bilen :)

Vil å anbefale KN luftfilter MED varmeskjold :) fås på ebay te en ikke så gal penge :) gjør mye på lyd.. føler jeg hvertfall :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...