Hunter75 Skrevet Januar 5, 2014 Skrevet Januar 5, 2014 Hei Bimmere! Skal bytte ut den gamle E39 vogna med noe nyere, vurderer en 2008 mod 525 DAT x-drive. Noen som har erfaringer med disse bilene? Hva bør jeg se etter ved kjøp? Noen typiske feil? Jeg er ikke så opptatt av ekstrautstyr, kun driftsikkerhet og komfort!!
Otis Skrevet Januar 5, 2014 Skrevet Januar 5, 2014 Ledningsbrudd, tett drenering til panorama soltak, veivhus ventilasjon filter skal være skiftet, service hefte. Kan også nevne at på min bil som er en 2008 525dat med 88600 km. Så er det skiftet bremseklosser å skiver foran på 82kkm. Glødeplugger er noe dårlig. Begge termostatene er skiftet på 86kkm. Ledningsbrudd fikset på 75kkm. Begge ytre endeledd skiftet på 88kkm. Vanlig service ellers. Sendt fra mobilen
Gustav C. Skrevet Januar 13, 2014 Skrevet Januar 13, 2014 Dårlige termostater kan jeg også bekrefte er et problem. Moderns 09 525xd har gått hele 65.000 km, og oppnår ikke lenger driftstemp. Jeg hadde også sjekket bakluken for rust. Hovedsakelig der glassluka kan gnisse eller slå nedi lakken på selve bagasjeromsluken. Vet ikke om dugg i lyktene er et like stort problem på LCI som på de eldre E60/E61, men hadde sett etter uansett ettersom lyktene er dyre. Sjekk at interiørslitasjen rundt og på førersete stemmer ca overens med km-standen, spesielt viss importert bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå