Gå til innhold

Bakluke problem e 61!

landrange
 Share

Anbefalte innlegg

Min kollega med en e61 525D har problemer med at bakluken etter å ha blitt lukket, slipper seg opp igjen!

slik at den ikke er helt lukket! Noen som vet hva dette kan være? har det med ledinger oppe i luken å gjøre eller er det selve låsmekanismen som er noe feil på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Har motsatt problem... Får ikke åpnet den, noe reagerer og lager elektriske lyder når jeg tar i håndtaket. Luken beveger seg noen millimeter ut og suger seg inntil igjen. Glassluken fungerer fint og jeg kan åpne døren med nødanordningen på innsiden.

Men dette er litt slitsomt.. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk åpnet bakluken med "nødåpner" på innsiden. Selve låsemekanismen er slitt, kan se at metallet i låsen har sett sine beste dager. Treg er den og. Movet litt på låsen, og da fungerte luken som normalt en stund, men problemet kom tilbake. Ny lås bestilt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Har motsatt problem... Får ikke åpnet den, noe reagerer og lager elektriske lyder når jeg tar i håndtaket. Luken beveger seg noen millimeter ut og suger seg inntil igjen. Glassluken fungerer fint og jeg kan åpne døren med nødanordningen på innsiden.

Men dette er litt slitsomt.. Noen tips?

Jeg har akkurat samme problem nå. Har byttet ledninger på venstre side på bakluka tidligere og det har fungert fint. Nå vil ikke bakluka gå opp uansett hvilken knapp jeg bruker. Håndtaket på luka, knappen på nøkkelen eller knappen nede i fotbrønnen.

Er dette ledningsbrudd? Låsen sitter jo nede i bgasjeromsgulvet, og den får jo signal, men det klarer liksom ikke å slippe helt. Motoren på bakluka løfter jo som bare det.

Hvor finner man nødåpneren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Nødåpneren sitter bak et lite deksel (1.5x2 cm kanskje) som ligger rett i forkant av mekanismen i bakluka. På innsida altså. Ta av dekselet, så kan du få fingrene på noe mekanisme som åpner bakluka helt.

Har funnet ut at jeg har kabelbrudd jeg og, byttet låsemekanisme uten at det hjalp noe.

Det kan høres ut som du har det samme, låsen får signal men slipper ikke opp luka av den grunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...