Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Er på utkikk etter ny bil og ser for meg at jeg kommer til å gå for en e39. Har bestemt meg for at jeg skal ha rekkeseksern i den, men fortsatt usikker på 2,2l eller 2,5l. Har prøvekjørt 2.2l 170hk automat og syntes den gikk helt greit, ikke kjempe sprek, men vil det være forskjell på den og 2,5l? vil 2,5l være enda sprekere?

Hva er forskjell på bensinforbruket på de to forskjellige?

Fortsatt usikker på om jeg skal gå for sedan eller touring, ulemper og fordeler med begge.

Skrevet

Større slagvolum er aldri feil. Du får bedre bunndrag med 2.5 i motsetning til 2.2, noe som etter min mening trengs i en så tung bil. Har kjørt  2 litern før og den er latterlig lat før 4k. Har selv en 525 nå, og ville absolutt ikke hatt noe mindre, i og med at det er touring. 2.5 bruker ikke stort mer da den er mer momentsterk og ikke trenger og mase på turtall hele tiden. 

Sedan vs touring er vel stort sett smakssak. Noe høyere forbruk og vekt er det på touringen. Trenger du plassen, gå for touring, hvis ikke hadde jeg glatt valgt sedan. 

Skrevet

528 tror jeg faktisk jeg ville hoppet over, bruker mer bensin uten at det går markant bedre enn 525. Da hadde jeg heller hoppet opp på 530. Men med et lavt budsjett vil det være bedre og kjøpe en pen 523/525 kontra en shabby 530. 

Skrevet

hm skjønner, synd de to linkede bilene er litt for langt unna der jeg bor :P er fra oslo så har ikke tenkt å dra 5-6 timer for å se på en bil, :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...