SaitekQ Skrevet Januar 12, 2014 Share Skrevet Januar 12, 2014 Som sagt over så er jo dette en risiko for begge parter. Veldig surt for selger hvis kjøper er en useriøs person som ikke henter ut pakken. Det er jo nok at kjøper kanskje har fått et bedre tilbud eller funnet en bedre vare etter varen er blitt sendt i oppkrav.Selv liker jeg best (som kjøper og selger) å betale et lite beløp på forskudd, som feks dekker frakt begge veier. Så resten av beløpet i oppkrav. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 noen er kjeltringer sånn er det bare, men nå har jeg handla jævlig mye deler og stort sett alltid betalt på forhånd, og har alltid gått greit, de få gangene det har vert noe feil eller noe så har de gjort opp for seg. så blir litt dumt og si at må ikke FINNE på og betale privatperson på forskudd. det kan gå begge veier, mange som hører på ting å sierer ,ja jeg tarn jeg osv osv osv, men når det kommer til stykke så, kremt nei, ehh ,nei hakke råd, får man penger på konto så veit man at en handel er i gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e34bmw535i Skrevet Januar 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2014 For meg så er ikke postoppkrav noe tryggere enn det andre. Har handla mye av privatpersoner og det har som regel gått bra, har fått bilder og info så jeg er sikker. Enda en grunn er at det ble billigere uten sporing. Men greia er at han gjøken sendte meg bilder av rondell d58 10x18 og 8,5x18 fra en annen sin annonse, det var ikke hans felger engang. Han sa om jeg overførte 5000 så sendte han dagen etterpå men helt nye dekk med spacer og bolter i tillegg. Selvfølgelig var det fristende og det var rett før jul så skulle egentlig være julegaven min, som jeg aldri fikk. Men hadde jeg lest litt på innleggene hans først hadde jeg nok ikke handlet, en del folk som misliker han siden han er en idiot. Men det å anmelde tar tid, så hva burde jeg gjøre? Vil gjerne dra en tur hjem til han så han får seg en lærepenge selvom det er 9 timer unna. Men han bor på skjult adresse, så om noen vet adressen hans setter jeg pris på å få den på pm! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Du får vel ikke gjort noe hvis ikke du har ett mobil nr du kan nå han på. Sånne folk skulle virkelig ikke fått lov til å være bruker av ett ellers bra forum. Og politi anmelde hjelper vel heller ikke, siden du ikke har noe info om personen her. Så i bunn å grunn så har du fått en dyr lærepenge. Verden har blitt slik nå at man kan ikke stole på noen. Jeg mener ikke alle, men man skal uansett være forsiktig med å stole på folk når det kommer til kjøp av brukte deler via nettet. Jeg personlig pleier aldri å handle hvis det er langt unna meg, er det 2-4 timer unna meg, så drar jeg personlig bort for å hente delene og betaler cash der å da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e34bmw535i Skrevet Januar 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2014 Jeg har all informasjon om han, trenger bare adressen hans. Tlf nr, navn, kontonr, Facebook profilen hans. Trenger bare adresse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Men da er det bare å sette i gang det. Dra til politiet, begynn med å anmelde vedkommende, si at gjør ikke de noe med saken her, så tar du saken i egne hender, det er tross alt 5000 kr vi snakker om, ikke en 500 lapp.Ta en telefon til folkeregistret, hør med de om de har en siste adresse lagret på vedkommende. Gå inn på facebook profilen hans, og se om du klarer å søke opp hans søster, mor, far eller noe i den duren. Da kan du søke opp navnet deres og se om du finner en adresse på, gjør du ikke det, så sender du en PM til en av de, at deres sønn/bror skylder meg og flere andre penger. Og gjør han ikke opp for seg, så vil han bli funnet og dratt til nærmeste politistasjon og bli anmeldt for svindel. Hvis ikke så kan du være litt mer truende, men det er opp til deg. Jeg støtter ikke det, og håper ingen andre gjør det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Kjøper aldri deler uten at personen er på denne listen ( Seriøse Selgere/brukere ) Men nå handler ikke jeg så mye som mange andre her inne da, så blir kanskje vanskelig og gjøre sånn. Legger man inn bud, så er det bindende avtale etter min mening, men er dessverre mange som legger inn impuls bud, eller som ikke har penger. I norge blir kriminelle behandla med silke hansker desverre. Håper du får ordnet opp i dette, er utrolig kjipt. Å det blir ikke siste gang, da man sjelden blir straffa for noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e34bmw535i Skrevet Januar 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2014 Har ringt, må levere skriftlig om hva som har skjedd. Han er aktiv hver dag på bimmers så regner med at han har sett denne tråden og vet hva han har i vente... Skjønner ikke at visse folk kan tro de slipper unna med sånt haha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Kjøper aldri deler uten at personen er på denne listen ( Seriøse Selgere/brukere )Den listen er jo ganske mangelfull egentlig. Jeg har gjort sikkert 25-30 handler på bimmers hvertfal. Og dette er alt jeg har i positiv listasjøbuse ------------------- 78, 89, 159,234,235 Hadde ikke de 5 som har giddi å gi tilbakemelding heller skrevet noe, så hadde jeg ikke stått der i det heletatt. Så er nok mange seriøse og brukere som er bra og handle med ikke som står der. Alt står jo på at motparten i en handel gidder å skrive. Har også solgt 3 ting etter det nye tilbakemeldingssystemet kom. Der har jeg ikke fått noen tilbakemelding. Det er såklart litt å gå etter på den lista. Det er mange der. Men er nok mye som mangler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 Helt enig, flere som ikke har skrevet opp meg også, så har bare noen få selv dessverre. Men har fungert veldig bra sånn jeg har gjort og begge parter har blitt fornøyd. Men kjedelig at ikke alle skriver der, men man kan jo også få en peke pinne på personen ved og lese innlegg. Men kommer jo så klart an på prisen da, alle dyre ting har jeg henta. Ting til 500kr er jo ikke verdens undergang, men greit å sjekke litt om personen før man byr på noe Men uansett, lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 kor i landet er denne personen fra? lurer på om det er samme som svindlet meg for en tid tilbake, ender nok med personlig oppmøte en gang jeg skal der han bor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e34bmw535i Skrevet Januar 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2014 (endret) Han har skjult adresse, men fant den til slutt:Tenker å ta meg en tur til han selv hvis ikke politi gjør noe med saken. Endret Januar 15, 2014 av Kjennern Fjernet adresse, sånt skal ikke postes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VV1994 Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Har kjøpt motor av han karen der til tds`n min, venter forsatt på motoren :/ Har betalt halvparten på forskudd .. Har eg noe å bekymre meg for ? :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Virker sånn. Ut i fra folks erfaringer og meninger om personen her. Så tror du er veldig heldig hvis du får en motor:/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå