Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har fått et tilbud på et sett supersport coilovers til E36.  Disse har tidligere sittet på en 320.  
Har googlet meg litt rundt, og funnet ut at 316-328 coilovers passer ikke helt overens med M3 forstillingen.
Har liggende både 325 og M3 forstilling så jeg har jo litt deler. 

Er det noen som vet hva som ikke passer over fra 316-328 til M3 3.2, og eventuelt hva jeg kan gjøre for at det skal passe over?
I følge google sine råd og engelske forum så er det "sway-baren" som ikke passer over, men jeg regner med at jeg enkelt bare kan bruke den jeg har fra 325n istedet? 

Vil gjerne høre råd fra andre før jeg kjøper eventuelt kjøper de.

Skrevet

m3 har stagstabinnfestning på fjørbenet, noe som gjør fronten vesentlig stivere enn montering på bærearmene slik resten av e36 familen over 1992 har.

Jeg fraråder det virkelig, siden m3 fortjener ett skikkelig sammensatt understell, og ikke noe kasta sammen billigest mulig. Fremre Bærearmene må ha hull til stabstaginnfestningene, og du må montere 325 staget. (er 325n prod i 1991 før en viss måned, så passer det nok rett på siden de hadde samme patentet som m3). Igjen, det er forskjell på makrell og breiflabb, kjøp deg ett skikkelig understell :)

Skrevet

så mye stivere med stabstag innfestning i bærearm vs demper tror jeg har lite å si.

på bilstein b16 ps9 til e36 m3, følger det med ombyggnings-kit  for stabstag ned i bærearmen istedenfor på demperen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...