Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarte dessverre å slenge rumpa inn i fortauskanten i 20km/t kanskje etter å ha lekt meg lenge på snøen. Da jeg kom hjem så jeg at høyre bakhjul stod ganske skjevt. Var litt rar lyd da jeg kjørte, men bremsinga funka fint. Det står bøyd innover. Hva kan jeg ha bøyd? Kan det bli dyrt som faen, og i verstefall hvor mye?. 

Skrevet

det kan være mye rart, men det er jo hovudsaklig øvre, nedre, og opphenget/svingarma som kan ha fått det. Evt er det bare camberbolten som har flytta litt på seg.

Prisoverslag rundt 30 kroner til 15 tusen avhengig av skade og din egen kompetanse. Det er uansett umulig å fastslå noe utifra informasjonen du har delt så langt :) Er du derimot ikke i stand til å sjekke dette selv, så er det vell bare å levere bilen på verksted og få dem til å finne feilen. Få bilen på bukker, og frem med målebåndet og en liten rettholk så finner du jo fort ut hvor problemet ligger.

Skrevet

Okay. Har snakka med noen jeg kjenner som kan få løftan opp til uka, så håper ikke det ser heeeeelt jævlig ut.  Takk for raskt svar! :)

Skrevet

men sjekk som nevnt bolten man juster cambervinkelen med, den har eksentrisk hode, og eksentrisk stoppskive i den andre siden. Den sitter på den nedre staget, helt ytterst. Kontrollsjekk mot motstående side.

Jeg har ikke helt troa på at den har flytta på seg, men det er en sik 30 sec sjekk som man kan spare seg enormt mye tid og penger på :) (denne skal du derimot ikke justere for å korrigere for ett skeivt stag elns bare så det er nevnt)

Skrevet

Nr. 5 på bilde er en svakhet. knakk ved camberbolt(nr 9) på min.

burde ikke være så vanskelig å se hva som er feil ved å jekke opp bilen og ta av dekket.

fgb.png

om det er nr 5 som er def kan det være et lite helvete å bytte denne uten løftebokk da man må løsne diff og bøye og benne for å få ut nr8.

lykke til

• 2 months later...
Skrevet

Lenge siden nå, men staget hadde bøyd seg kraftig og spindelen var heller ikke noe å skryte av, men takk for hjelpen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...