torcar Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Jeg har en 2012 F10 med Hifi Professional med DAB. Når jeg hører på DAB sendinger så kommer det rett som det er korte brudd på 0,5 - 1,0 sekunder. Typisk ca 10-20 ganger i timen. Dette skjer uansett hvilken kanal jeg hører på. Har andre erfaring med det samme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Jeg bor på Hedmarken og låner titt og ofte en E61 med DAB radio. I DAB oversikten kan jeg velge andre regioner enn Hedmar/Oppland og jeg liker å høre på en kanal som er i Oslo/Akershus. Når jeg hører på denne opplever jeg noen ganger at det blir brudd og helt stille, så kommer lyden tilbake igjen nesten umiddelbart. Jeg har hele tiden tolket dette som dårlig dekning ettersom signalstyrken ikke er på topp når dette skjer og fordi det ikke er et problem når jeg hører på kanalene som er listet under Hedmark/Oppland. Jeg har da ikke spesielt peiling på hverken DAB eller F10, dette var bare noen tanker jeg hadde gjort meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Har F11 2012, samme radiodel som deg, har ikke opplevd det du nevner, jeg kjører bare DAB... Har du prøvd å hørt på en vanlig DAB(+) radio i samme området og hørt om du får samme bruddene her? Da finner du ut om feilen ligger i bilen kontra senderen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torcar Skrevet Januar 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2014 En vanlig radio med DAB i samme område gir ikke de samme feilene. Jeg har kontaktet BMW og de mente at det bare var slik det var... de opplevde det samme selv sier de. Samtidig kan jeg ikke huske å ha opplevd dette i andre biler jeg har hatt med DAB... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 10-20 ganger i timen kan ikke være normalt. Har hørt ett par tre ganger på min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå