Gå til innhold

E36 318 m43, fjusker, drar dårlig. tomgangregulator? veivhusventfilter?


haavco
 Share

Anbefalte innlegg

Har en Bmw 318i e36.

 

Den begynte gradvis og fjuske, nøkke og dra dårlig.
Høres egentlig ut som at den ikke går på alle sylinderene til tider,
den jager litt opp og ned på turtall.

 

Når jeg kjører bilen og holder gjevn gass synker turtallet, da må jeg trykke gassen i bunn for at jeg skal få gasspådrag. i mellom registeret har jeg ingen effekt og bilen bobler/fjusker .

 

En annen ting er det at motoren går mye gjevnere når jeg fjerner kontakten til tomgangsregulatoren, da kan jeg holde gjavn gass uten at motoren mister turtall, men motoren går fremdeles litt ugjevnt

 

ting nummer to er at hvis jeg åpner oljepåfyllingstokket når motoren går, stopper motoren (nesten, den går helt i bunn).
Kan dette skyldes veivhusventilasjonfilteret?
Det ryker ikke fra eksosen, ingen olje i vann, vann i olje.

 

Det som er gjort:
Byttet plugger, og sjekka pluggkabler, sjekka luftfilter. dratt ut ledning på lmm, da drar motoren dårligere opp på turtall og fjusker litt mer..

 

Ting som jeg skal gjøre:
Bytte bensinfilter, veivhusvetilasjonsfilter, belgen som går mellom innsug og lmm, lamdasonde?

 

Noen som kan skjønne seg på hva som er galt her..?
Trenger sårt noen gode tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny LMM ville jeg ikke kostet på det første jeg gjorde var jeg deg. Det er mye snakk om denne delen, men det er ikke ofte det er feil på den. Etter symptomene du forteller når du drar ut kontakten på den så høres det ut i første omgang at den er i orden.

 

Det er nok andre sensorer det oftere er feil på. Slik som veiv, eller kam aksel føler. Til og med begge samtidig. Kan også være feil på coiler. Kan være så mye.

 

Men det er egentlig umulig å gjette akkurat hva feilen/feilene er. Jeg vil anbefale deg å få lest av evt feil i elektronikken. Helst på et BMW verksted som har det rette utstyret. Det finnes mange verksteder der ute som har for dårlig universalt diagnose utstyr. Originalt er best.

 

Hvilken års modell er bilen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte jo å svare på spørsmål om veivhus ventilasjon....tror dette er tett på motoren din ja. Spesielt slangen/røret mellom veivhus filteret og peilepinnen bruker å tette seg først. Sjekk der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...