Gå til innhold

Low'n'Slow's BMW E46, 320i "Førstebil"

Share

Anbefalte innlegg

Da er det klart for oljeskift på bilen :D 6,5 liter olje på motoren er litt mere enn det som skal på MR2'en min :P (3,3 liter)

post-74059-0-38725100-1391115317_thumb.j

Men er vel på tide, når det står -8700km i kjørekomputeren. :P

Forresten noen som vet om en kan nulstille serviceintervallet manuellt?, eventuellt med bmw scanner? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var olje og filter byttet :) tror nok det var på tide :P. fikk også nullstilt serviceintervallet med BMW scanner 1.4.0. :D

Mens bilen var jekket opp på venstre side, så tenkte jeg at jeg kunne ta av hjulet for å se hvordan det sto til med foringer osv.... låste bremsen og begynte å løsne skruene. når jeg var på 3 bolten "datt" putselig hjulet litt ned. Jeg tok tak i hjulet og løftet i det, for å finne ut av dette :P. løftet litt opp, og slapp ned igjen, og da datt hjulet helt ut :P. Tror den som har montert nye støtdempere og senkefjører ikke burde skru bil :P ikke rart bilen var litt merkelig å kjøre. problemet her har ikke vært at skruen har løsnet, men "klampingen" har bunnet mot skit som hadde lagt seg i sporet, der klampingen blir prest sammen. rensket opp imellom der, skrudde det på igjen, alt i orden :D:)

Se bilder:

post-74059-0-24855500-1391205425_thumb.j

post-74059-0-12841700-1391205400_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått montert felgene + vasket av de :)

Nå mangler jeg bare mer senk, visning på biltilsynet, EU kontroll og skilter :D

Hva synes dere om bilen hittil? :P / noe flere detaljer jeg burde endre på? :)

Bilder :D

post-74059-0-08764800-1391793342_thumb.j

post-74059-0-79720900-1391793372_thumb.j

post-74059-0-28533300-1391793383_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var den ikke veldig høy foran sammenlignet med bak? M fangere gjør seg alltid :D og  kanskje noe toning i siderutene foran, da overgangen blir litt brå der.. Ellers så synes jeg ikke chrome har noe på en slik bil å gjøre, sorte nyrer gjør bilen litt mer bøllete spør du meg.. Kanskje også noe mørk film på lyktene foran, bare for å få de litt mer anonyme. Men det er min mening da, det er din bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :)

_M-fanger kommer så fort pengene strekker til :)

-Ja, den er høyere framme enn bak :P må være noe med supersport senkefjærene som står på. skal byttes ut med coilovers :)

-hvor mye er det lov å tone framrutene? var like mørk som bak, men ble fjernet på siste EU. så kunne tenkt meg å tone, så det er innforbi loven. om det i det hele tatt er mulig??

-er enig i at bilen ser mer bøllete ut med sorte nyrer, men bilen ser finere ut med chrome :P

kanskje jeg toner lyktene litt, men vurderer også å skifte til orange glass i blinklysene framme, bare for å få fram fronten litt bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det blir revurdering av kjøp av coilovers, mulig jeg kjøper nye baklykter istedenfor, for å ikke ødelegge for partikjøpet!

Siden høyden på bilen framme var så løyen, skrudde jeg av hjulene for å se litt på det. og da viste det seg at demperen var 20mm ifra å være skikkelig nede i klemmen. fikk festet demperen skikkelig nedi, så bilen har nå fått rett høyde :)

Ha synes dere?  :D

post-74059-0-23598800-1391873171_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg kjøper nye enda allikevel ;) må fokusere på å få bilen EU godkjent og få skilt på den. :P:D

hmm, kan jo vurdere lyktefilm, :)

skal ha prøveskilter, og EU kontroll, hjulstilling og lysjustering i uke 9, mest sannsynlig :) 

Etter det slipper jeg å øvelseskjøre i en skip peugeot 207 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...