teexeln Skrevet Januar 18, 2014 Skrevet Januar 18, 2014 Oppleve det først for en uke siden etter et par kilometer etter oppstart at det virket som motoren kuttet litt. Så har jeg ikke merket noe før nå i dag da hostet bilen når jeg startet den, for så å gå helt fint på tomgang. Men så plutselig barer kutter den og stopper, akkurat som den blir stoppet med nøkkelen. Slår så av og på tenning og hører at bensinpumpen går i et sekund eller to og bygger opp trykk, starter så helt fin og går helt fint en stund før den plutselig stopper like brått igjen. Starter den på nytt osv. Hva tror dere dette kan komme av? har før hatt feil på veivsensor to ganger før men bilen har aldri stoppet pga. dette, men bare gått ujevnt og dårlig. Første gangen byttet jeg kamsensor også selv om den var i orden. Tror dere det kan være den som kan være synderen nå med disse symptomene eller? har ikke mulighet for diagnose her nå. Veldig takknemelig for hjelp!
teexeln Skrevet Januar 18, 2014 Forfatter Skrevet Januar 18, 2014 Ja skulle gjærne ha tatt ny diagnose men siden jeg ikke tar sjansen å kjøre med den så har jeg ikke mulighet nå. Det rare er at den går HELT fint når den går, å når den stopper så er det ingen forvarsel, den bare kutter pang akkurat som man stopper den med nøkkelen.
teexeln Skrevet Januar 18, 2014 Forfatter Skrevet Januar 18, 2014 Har nå vært ute og hatt den i gang en time uten noe som helst feil.. Kan det være bensinpumperele eller? hører jo pumpa starter når jeg slår på tenningen men. Hvor sitter rele'e til bensinpumpa?
MrBrum Skrevet Januar 18, 2014 Skrevet Januar 18, 2014 Ble veiv sensor byttet den gangen? Hvis ikke tipper jeg det er den som har klikket. Typisk symptom på det. Ellers er diagnose helt nødvendig. Umulig å gjette.
teexeln Skrevet Januar 18, 2014 Forfatter Skrevet Januar 18, 2014 Ja det var den som var feil med da, men det stoppet aldrig da, bare fjusket og dro dårlig. Men det er 5 år siden å det er en uorginal sensor som ble satt på da så det kan jo være at den er røket nå på nytt igjen med litt andre symptomer?
teexeln Skrevet Januar 18, 2014 Forfatter Skrevet Januar 18, 2014 Noen som har en link til hvor man kan kjøpe utstyr for å ta diagnose selv? Har også en 03 mod 525da e39, vet det er forskjellige kontakter, men hva trenger jeg for å kunne ta på begge bilene?
MrBrum Skrevet Januar 18, 2014 Skrevet Januar 18, 2014 Selv har jeg denne. Kommer med "kopi" av BMW sitt system INPA, mm. Til eget bruk er dette ok å kjøpe og få gjennom tollen. Ikke til kommersiell bruk.
Eriksen933 Skrevet Januar 18, 2014 Skrevet Januar 18, 2014 Veit man får tak i det meste fra Ebay vertfall Vis du går inn på DIY på forumet her så finner du en Diagnose tråd, der står det meste du trenger å vite
MrBrum Skrevet Januar 18, 2014 Skrevet Januar 18, 2014 Jeg fikk ikke lagt til link her, så link er sendt i PM.
teexeln Skrevet Januar 18, 2014 Forfatter Skrevet Januar 18, 2014 Takker Men det er vel bare kablene? noe link til programvare jeg trenger på pc? Sorry er rimelig "grønn" på dette området. Er fortsatt takknemelig for erfaringer og inspill på stopp-problemene
MrBrum Skrevet Januar 18, 2014 Skrevet Januar 18, 2014 Program varen følger med. Men hvis du er helt "grønn" på data, kan det bli knotete å installere dette.
teexeln Skrevet Januar 18, 2014 Forfatter Skrevet Januar 18, 2014 Ok. Næi på data er jeg ikke helt borte vekk, hvis det ikke er så syyykt avansert? men da får jeg heller spørre
Hollabaloo Skrevet Januar 18, 2014 Skrevet Januar 18, 2014 Hva tror dere dette kan komme av? har før hatt feil på veivsensor to ganger før men bilen har aldri stoppet pga. dette, men bare gått ujevnt og dårlig. Første gangen byttet jeg kamsensor også selv om den var i orden. Tror dere det kan være den som kan være synderen nå med disse symptomene eller? har ikke mulighet for diagnose her nå. Veldig takknemelig for hjelp! Er det M52, M52TU eller M54 du har?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå