Gå til innhold

import av 36 M3

tvpedersen
 Share

Anbefalte innlegg

Er ganske mye annet som er forskjellig. Interiøret er speilvendt, dvs justering av speil på feil dørtrekk og div. De utvendige speilene er vinklet feil og er ikke brukbare. Tannstang er ubrukelig. Du må/bør ha nye servo slanger. Ny rør gang til ekspangsjonstank (da denne står på feil side). Frontlykter må enten bygges om eller kastes.

Dette er det jeg kommer på i farta, sikkert flere ting da engelske biler ikke er kjent for å være i norsk standard mtp kuler og foringer i understell.

Har hele m-teck pakka (utvendig) på bilen som skal bygges om, så speil og lykter er ingen problem. Servoslanger, kan jeg bruke slangene som står på nåværende 318? Alt av foringer og slitedeler i motor/understellet vil bli byttet ut under ombygging vell og merke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hele m-teck pakka (utvendig) på bilen som skal bygges om, så speil og lykter er ingen problem. Servoslanger, kan jeg bruke slangene som står på nåværende 318? Alt av foringer og slitedeler i motor/understellet vil bli byttet ut under ombygging vell og merke!

Nei, slangene har forskjellige banjokoblinger. Greit å vite at det er endel mer enn interiøret som er forskjellig :) 

Er som Thomaz skriver, helt andre avgifter på import av bil under 2001 nå, så hvis du ikke tenker å bygge om kun for erfaringens skyld lønner det seg nok å inportere en istede :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva "tjener" jeg mest på da? Importere høyrestyrt og flytte over til standard bil, eller importere venstrestyrt og registrere?

Du kommer nok til å tjene mest på å kjøpe en venstrestyrt bil i utlandet og importere den. Den vil holde seg mye bedre i pris enn en ombygget bil. Med de nye importreglene, så kan det ikke være mye å tjene på å bygge om gamle E36`er lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer nok til å tjene mest på å kjøpe en venstrestyrt bil i utlandet og importere den. Den vil holde seg mye bedre i pris enn en ombygget bil. Med de nye importreglene, så kan det ikke være mye å tjene på å bygge om gamle E36`er lenger..

Jeg har liksom et budsjett på 150K og holde også.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...