Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har en 2000 model E46 touring der den gule varsel lampa for bremsen er begynt å lyse (gul sirkel med 3 streker på hver side).

Jeg har sjekket begge bremse sensorene (venstre forran og høyre bak)  disse ser fine ut og de er målt med mulitmeter og er hele.

Er det da andre sensorer som kan trigge denne varslingen ? 

Jeg har lagt merke til at venstre bakbremsen (og felg) min er varm etter korte kjøreturer antar at kalipteren ikke trekker seg tilbake, den må vel byttes men kan den gi varsel ? 

på forrhånd takk

Skrevet

Sjekk væskenivå.

Du har målt hva og hvordan med multimeter?

De går i stykker selvom de ser hele ut.

Ønsker du å fjerne lampa kan du bare lodde de to ledningene om hverandre.

Skrevet

Jeg har målt rett på pluggene så de skal være hele men det kan være brudd i ledningene fra sensorene å fremm til styringen i bilen, men får ta å sjekke nivået, tenkte ikke på det :P har blitt opphengt i de bremsekloss sensorene når jeg har googla :P

Skrevet

Der er nok bremsevæske på bilen, har noen andre noen anelse hva som kan være feil  når der er nok væske, bremseslitasje sensorene er hele(Målt motstanden i de med multimeter).

EDIT:

Nå har jeg lasket ( koblet/kortsluttet kontaktene)  der sensorene skal stå å fortsatt er det problemer, så da er spørsmålet, er der flere koblingspunkter på disse ledningene eller går de direkte inn til dashbordet ? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...